Direktlänk till inlägg 26 april 2009

på Kurs med Kurt

Av Natalja - 26 april 2009 22:04

Dagens timmar har ägnats åt en "Workshop" med mina arbetskollegor tillsammans med vår "coach" Mimi Peak.

Vi har under flera år fått möjligheten att ta hjälp av denna härliga amerikanska. Det som är lite knepigt är att ställa om sin svenska hjärna till engelska!! Många svåra ord och helst ska man ju även deltaga och säga några stammande meningar på detta utländska språk.

 Även om det var många timmar gick tiden fort och nu är vi proppade av positiva tankar för att bemöta kunder och anställda i denna tid av lågkonjunktur.  Fortsättning följer i morgon på jobbet.


Så idag har det inte blivit mycket tid över till häst och stall. Silver drack upp all bensin i morse när Roger skjussade mig till stan så vi tog en tur till Jämjö för att tanka. Doggsen var så klart med i bilen.

Efter ett hål i plånboken och en full tank, körde vi till stallet. Allt var färdigt, jag behövde bara hänga upp hö-nätet. Annars hade jag ju haft med mockhjälp idag. Latin och Ture gick på gräsplätten och käkade. Latin är ju så snygg i det nya täcket. Det var till och med så att Malin hade klätt sig i matchande färger, hi hi.


Ropade bara på Latin, ville inte hoppa ut i hagen i "onödan" och hoppades på att han kanske kunde komma och säga hej. Men nej då, ingen häst kom. Däremot sprang grannkatten genom hagen och Ture satte fart efter den!


Efter det korta stallbesöket styrde vi kosan mot Lindås för en kopp kaffe och en bulle (eller 2 bullar och 2 sockerkakor) Som vi lärde oss på kursen idag, man måste belöna sig och vågen igår visade 1 kg ner!! Jag som inte trodde jag skulle gå ner mer nu när jag inte rör på mig.

Det var den 12 januari vi, jag och Roger vägde oss för första gången.

Sen har det varit en återkommande rutin varje fredagskväll. Lite udda dag och tid men bara det sker på samma tid varje gång så blir det inte missvisande. Vi tänkte inte banta utan bara äta lite nyttigare. Fick en massa recept från Viktklubb och skrev ut en del från ARLA. Minskade portionerna och började ta med lunch till jobbet. Denna lilla försändring har gett STORA resultat. Jag har tappat någonstans mellan 6 och 8 kg beroende på hur mycket gipset väger och Roger börjar närma sig 10 kg!!


Ett steg närmare den perfekta dressyrkroppen! *skratt*






 
 
ylle

ylle

27 april 2009 20:42

Heja heja, vad duktiga ni är!!!!!!!! Jag skulle behöva litet av den motivationen, om inte för annat så att jag kommer i mina kläder och orkar springa med mina ponnyflickor på utställning....

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Aramis

Aramis

27 april 2009 20:53

Åhh vad duktiga ni är! Härligt! Vilken fin bild! Så matchande och snygga :) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

27 april 2009 21:19

Tack så mycket, Ylle!
När man börjar märka skillnad så växer motivationen! Det är inte så svårt när man väl kommer igång. En rågskorpa till kaffet är faktiskt nästan lika gott som en kaka ; )

____________________________

Tusen tack Aramis!
Ja, visst passar vi bra i blått! Latin har sån härlig färg på sommarpälsen. Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards