Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

Kandar, första steget mot MSV

Av Natalja - 29 maj 2009 23:41

Tänkte att jag kunde damma av kandaret idag och testa det på vår skritt runda i skogen. Kom på att jag faktiskt köpte en ny stång på Börjes för någon vecka sen, den måste vi prova!!

Den nya stången är lite tjockare och ihålig. Har märkt att Latin gillar ihåliga bett mer så han borde funka bättre även på detta. Kan dock inte trycka in ett ihåligt bett som bridong, det hade tagit aaaaldeles för mycket plats i hans lilla mun.


Ja, apropå mun... Jag tror Latin har en minimun!!

Hur jag än försöker så ser det stökigt ut. Läste på någon sida någonstans på nätet att man kunde trä kjedjan genom bridongens ringar om det var ont om plats mellan bridong och stång. Det testade jag och faktiskt... det såg bättre ut.


Vad tror ni Latin tyckte om det här påfundet?



Han tog det hela med ro... : ) Han har blivit så tålmodig med sin enbente matte.


Till slut fick jag prylarna på plats, men det är lika trångt i hans mun som i motorutrymmet på en Audi A3 *asg*



Tycker det var lagomt långa skänkar på den här stången.

Han har så lätt att lägga tungan över så jag vill inte ha något som han uppfattar som för skarpt.


Vi skrittade en runda i skogen i lite mer än 30 minuter. Travade ca 10 steg lite då och då. Foten känns bättre och träningsvärken har börjat släppa.

Han var riktigt fin i traven idag : ) och han suttade bra på betten. Han gillade den nya stången... idag i alla fall!


När jag kom hem provade jag min nya T-shirt!




En Blogg T-shirt med Latin på  : )

Den har min snälle Roger fixat till mig *love*



 
 
Aramis

Aramis

30 maj 2009 12:35

:o) Så tjuuuuuuuuuuuuuuuuusig han blev!!!!! Men visst är de för snygga i kandar? Hoppas att han fortsätter att gilla kandaret (stång + bridong). Vilken snygg tröja!! Och vilken lysande idé! Blondinbella kan snart slänga sig i väggen *asg* Ha ha! Nu får du snart spana in värsta Hviderupsreportaget från min blogg :) Kram kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Alva

Alva

30 maj 2009 19:49

Vilken snygging! Lussan tycker nog att du ska friskna till dig och sen ta dig till avfelsgärde och alla dina kunder ;) hon kunde inte vara mer nöjd med sin massör!

http://shallala.blogg.se

 
Ingen bild

Natalja

30 maj 2009 23:36

Visst ser han "viktig" ut i sitt kandar.
Tröjan var ett roligt inslag på dagens hopptävling... snacka om smygreklam ; )
Kram kram

____________________________

Hej Alva!
Hälsa Lussan att jag kommer och masserar så fort jag kan stå stabilt på alla mina ben : )
Grattis till segern idag också (mamma har skvallrat)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards