Direktlänk till inlägg 25 juni 2009

På andra sidan gränsen

Av Natalja - 25 juni 2009 23:24

Man kan säga att det har varit lite blåsigt i Blekinge idag.

När jag kom till stallet hade nästan hösilaget hittat in i stallet själv.

Det var bara att öppna hönätet och locka lite så var det fullt ; )


Idag hade jag bara två alternativ att välja på och så här i efterhand vet jag att jag valde rätt.

Antingen skulle jag ha tränat eller föjlt med tränaren till sanden.

Det blev alternativ två.


Jag hann med all stallgöra innan vi körde, skönt att slippa ha kvar det när man kommer tillbaka. Hästarna hade gått hela dagen och betat på gräsplätten framför hagarna så dom var så där lagomt trötta.

Nä nu ljuger jag. Ture var på tårna och Latin hade nog kunnat ta sig en eftermiddagslur.

Borstade Latin och tog på benskydden.



Insåg att han behöver gå till en frisör omgående.

Hans man ser lika utväxt ut som mitt hår!!


Pussade lite på hans vita mule medans vi väntade på att de andra två skulle bli klara för avfärd.



Passade på att fläta Latinens lugg så den inte hänger ner i ögonen.



Ha ha, nä det är ingen risk. Däremot har han en fix idé att så fort det är flugsäsong och han känner att luggen nuddar vid öronen, så blir han irriterad och viftar på huvudet. Flätar jag undan luggen, är han stilla med huvudet. Jag har sagt det förr och jag säger det igen.... KNAS-HÄST!


Ja, så kom vi iväg och vinglade fram i stormen. Kastvindarna tog tag i släpet ett par gånger, då får man ha tungan rätt i mun händerna på ratten!

Upptäckte att vi faktiskt passerade smålandsgränsen och Kalmar län.

Så idag har vi varit utomläns : )


Väl framme vid Högasand blåste det inte alls så mycket. Skönt!!

Vi gjorde ungefär som i söndags. Värmde upp en stund sen körde vi galopp 1 minut och skritt 2 minuter.

Latin flåsade inte lika mycket idag, men han blev svettigare och gick tyngre i höger galopp, konstigt för igår på banan var det ju vänster galopp jag slogs med.

Tiden bara rusade iväg och efter 8 vändor travade vi av dom på en fin liten skogs väg. Latins var rätt mör för han snubblade på ALLT! Ville även att jag skulle bära hans framdel. Nej tack sa jag och manade på honom. Han suckade djupt och tog tag i saken själv. Kom upp en uns fram och snubblade inte lika mycket.


Som tur var så blåste det inte riktigt lika mycket på hemvägen.

Klockan var så mycket att det nästan var natt....



Nu ÄR det natt och hög tid att sova..... Zzzzz

 
 
thompa

thompa

26 juni 2009 10:10

jag har en fråga. Längst ner på mitt senaste inlägg i min bloggagratis-blogg. Om ljud. Skulle vara kul om du hade tid/lust att svara

http://thom.bloggagratis.se

 
thompa

thompa

26 juni 2009 10:13

Just det där med vad hästar får för sig är så fantastiskt spännande. Där har man fått läsa så mycket kul i din blogg. Sånt tröttnar man inte på.

http://thom.bloggagratis.se

 
Aramis

Aramis

26 juni 2009 11:56

Så skönt att du valde rätt pass :) Det verkar vara kanonnyttig övning den där sandträningen! Synd att sanden här är så packad, får leta upp ett ställe med djupare sand :) Så sööööt Latin är! I synnerhet i sin fläta :) Vilken gullig mule :) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

26 juni 2009 13:54

Ser jättehärligt ut! Dit vill jag med Aniara och vi har ju inte så långt alls dit. Men hur vet man var man får rida? är det väl utmärkt?

http://scilla-mittimittliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Natalja

26 juni 2009 23:44

Jag lovar att svara Thompa!
Tack för snälla ord : )

____________________________

Ja visst passar han i "uppsatt" hår : )
Någonstans borde ni väl ha lite lös sand!
Annars får du ta hem ett lass och torka den fluffig, hi hi.
Kram kram

____________________________

Det är bara att åka dit Camilla.

På rid-stigen är det skyltar uppsatta, men i den djupa sanden är det inga skyltar alls.
Man ser hur vägarna går på tavlan. Jag blev erbjuden en guidad tur av en ortsbo, även en bättre parkeringsplats, han tyckte inte att parkeringen till naturreservatet var ett lämpligt ställe för två hästsläp ; )
Fick även info att travhästarna endast är där på "arbetstid" alltså fram till 16. Det finns både rakbana och rundbana på området.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards