Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

Körtur

Av Natalja - 30 juni 2009 22:36

Bella är på bete men det hindrar inte matte Malin från att komma till stallet. Det var tur för mig och Latin för då fick vi sällskap på årets första tur med vagnen.


Det tog en stund och få allt på plats. Det är ju ett tjog remmar som ska spännas hit och dit. Tur man har en snäll och tålmodig häst som står still medans jag haltar runt och fixar.

Jag kom knappt upp i vagnen!! Hoppas inte att någon Jämjöbo såg mig när jag kravlade mig upp, hi hi

Efter att ha bett grannen stänga av sin grästrimmer så vi kunde smyga förbi i lugn och ro så kravlade även hon upp i vagnen.


Det var perfekt väder, solen hade gömt sig och det var ganska svalt i luften(dock lite många flugor om man frågar Latin)



Vi skrittade en bra bit, det är ju väldigt länge sen Latin gick mellan skaklarna och det är säkert andra muskler som används också, då gäller det att värma upp ordentligt.

Det gick undan i traven, ja vi fick nästan hålla i oss! Han tycker verkligen det är kul att bli körd : )



Rundan tog väl ca 30 minuter och när vi kom tillbaka till stallet testade jag att köra upp på banan, mest för att se om vi fick plats.



Inga problem!! Jag kan ju inte det där med "dressyrkörning", har mest bara kört rakt fram i skogen. Så jag har bett kusken/dressyrryttaren Christina om hjälp. Det hade varit roligt att kunna använda körningen mer i dressyren och inte bara bygga kondis och styrka. Förhoppningsvis hinner med ett pass nästa vecka.



När vi var klara parkerade vi utanför stallet och Latin såg såååå nöjd ut!!

Han hade med lätthet kunnat vara ute ett par timmar.



Till nästa körtur ska selen smörjas, den var både skitig och hård och vagnen ska få åka hem och genomgå en enklare renovering. Den har stått ute hela vintern och det var en del skruvar som var på väg därifrån.

För övrigt är jag ganska nöjd med vårt "hemmabygge"


 
 
tessan

tessan

30 juni 2009 22:57

Hur mycket har du gått ner?
På bilden när du leker modell med dina nya ridbrallor kan man tror att Roger snickra dag coh natt på stallet eller nej jag menar garaget! Får du ingen mat kvinna?!

http://roxette

 
Ingen bild

Natalja

30 juni 2009 23:01

Hum... låt mig tänka... jag var nere på 8 kg men sen gick jag upp lite efter att jag blev av med gipset.

Jo, jag får mat, fast nyttig mat ; )
Ska ner lite till innan jag är helt nöjd.

 
Aramis

Aramis

1 juli 2009 09:22

Nej men så mysigt med en tur med vagnen!Önskar att mina också gick att köra - vi har nämligen också en vagn stående här hemma (av modell hemmabygge - störtskön) :o) Bra med händigt folk i familjen :) Men tyvärr alltså ingen kuse som går attt köra :o( Latin ser verkligen ut att trivas mellan skaklarna! Kram kram :)

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

2 juli 2009 00:09

Det är ett roligt kompliment till ridningen. Jag skulle inte vilja köra jämt, det hade jag tröttnat på men en tur då och då har jag inget emot. Å framför allt så äääälskar Latin det!!
Ha en underbar semester nu så ses vi kanske i Falsterbo. Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards