Alla inlägg under oktober 2009

Av Natalja - 11 oktober 2009 23:07

Något gjorde jag igår som satte sina spår idag. Jag har träningvärk i låren och ryggen plus vänster arm!!??

Hur red jag egentligen, ha ha!

Hur som helst... här har vi gårdagens RESULTATLISTORNA.

Ja, som väntat vann ju Per Waaler båda klasserna överlägset.

Även fru Waaler plus deras Bernsteinsto Beatrice placerade sig.

Dommaren var Caroline Lindahl, hon dömer ganska lågt men på ett bra och rättvist sätt.

Roligt att se på prispallen var ponnyryttaren Victoria på Wentus. Han är hoppehäst!

Även Hugo (DON CHICCOLINO) har en hoppkarriär bakom sig. Det är Moas förra häst som faktiskt passade bättre som dressyrhäst än hopphäst. Nelson och Malin är tillbaka med rågor! Efter en vår med många veterinärbesök har de hittat tillbaka till tävlingsbanorna. Kul att se var också Jenny, min fd klubbkamrat från Värnamo på sin fina Bonzai! Hon var faktiskt den första "vuxna" ryttaren som satt på Latin en kall vinterdag för ca 12 år sen. 

Ja, Lilla spända Calypsen var inte dyr i matte Fias ögon efter avslutad tävling. Att detta lilla Fullblodssto inte kan visa sin bästa sida för domaren en enda gång.... det är riktigt synd!

Hon har enormt fina gångarter men eftersom envisas hon med att spänna sig, blir det bara pannkaka av ritten Rynkar på näsan


I LAn var fina Wouter med!! Han gick riktigt bra och hamnade precis utanför placering.

Nelson däremot knep 3:e placeringen efter den Norska ligan.


Det var hästar igår och ponnyernas tur idag, denna regniga och ganska kalla dag men jag åkte inte till Lyckeby för att titta på söta dressyrponnyer. Nä, istället plockade jag upp Martina och Jenny och körde vidare mot Nävragöl och SILVERHALLEN. Fint namn va! Det är ett nybyggt privat ridhus där det var "Prova-på-körning" med Orvar och Arne.


Orvar är en galen hästkarl med humor Skrattande Han lyssnade när vi andra pratade om våra kära hästar och sa att han nästan blev rädd när han hörde hur vi "förmänskligade" våra hästar. Ha ha, ja det stämmer nog. Vi pratar om dom som om de vore barn eller familjemedlemar.... men det är de ju!!! Flört

Efter en genomgång plockade dom in hästarna.

Orvars lilla Nordsvensk.


  


Hon var så arbetsvillig och lyhörd! Härligt att se en så glad och positiv häst, 18 år gammal och full av energi.


  


Jenny var först upp på kuskbocken med Orvar som groom.


  


Sen klättrade även Martina upp i vagnen, men hon valde den lite lugnare och större hästen, också 18 år.


  


Alla såg såååå koncentrerade ut när de körde! Skönt att se att det inte bara är jag som kör ner koner *fniss*

Jag provade först halvblodet. Spännande att köra en annan häst än Latin! Detta sto var så mjuk i munnen och jag fick hålla en fin kontakt med bettet genom tömmarna.

Sen testade jag även den lilla damen och där var det betydligt mer i handen. Hon var så häftig att köra!! Hela tiden väntade hon på signaler från mig på vad och vart hon skulle.

Fick testa på en rejsersväng och jösses va hon sprang. Full fart iväg i galopp!

Jag ville aldrig sluta så tillslut sa Orvar till att jag måste stanna Tungan ute


En kille som jag tror hette Peter groomade när Orvar körde en sväng i fullt ös, eller som Arne sa "körning i den högre skolan" Arnes sto blev lite laddad av det andra ekipaget men stod snällt still och tittade på.


  


Grabbarna såg väldigt nöjda ut efter den rundan!


  


Efter ett par timmar med hästprat och fika, körde vi till Fåglasång.

Jag behöver (vill ha) en ny höst/vinter jacka att rida i.  

Tyvärr hittade jag ingen snygg i dressyrmodell. Jag med min breda rumpa kan ju inte ha de där korta jackorna, då ser jag mest ut som en flytboj. Det var någon modell som var rätt ok... men då var prislappen helt fel.

Smålänning är jag så 3500 kr för en jacka att ha i stallet funkar inte!!

Nä, jag får leta vidare.... alternativet är att jag plockar fram min gamla klubbjacka från VBR. Den har jag ju bara haft i en 12 år si så där Oskyldig 


Regnet har envisats med att blöta ner hela Blekinge idag. Tänkte passa på att köra Latin i dagsljuset och visst är det trevligare att sitta i vagnen i regnkläder än att rida i hala regnbyxor.

Tog in en blöt sak från hagen och letade upp hans kör-länd-täcke.

Han var lite frusen och skakade lite. Var lite uppjagad, vet inte om han vittrat vild gris eller om bågon jägare har värmt upp bössan inför älgjakten. Han hade tydligen sprungit lite i hagen till och med!

På med selen och benskydd. Tog ett vanligt träns när jag ändå bara kör på banan. Då behövs inte skygglapparna.

Tömkörde honom två varv runt garaget innan jag spände för. Han var lite laddad och hade svårt att stå still. När jag backat honom 3e gången, stod han still.


Upp i vagnen och började skritta fram.

Det gick undan och Latin kändes fin fin!! Va tryggt det känds att köra sin egen häst. Jag visste liksom vad som skulle hända när jag tog i tömmarna. Det var blött och på ridbanan hade regnet tillverkat två stora insjöar. Perfekt att träna vattenkörning i! Latin tvekade inte ens utan klev rätt igenom vattnet.

Travade en stund och märkte att det var stor skillnad på höger och vänster varv. Har svårare att ställa honom till vänster och han doppar vänster baktå i traven. Får nog massera igenom honom ganska snart och göra en "felsökning"!


Galoppen var riktigt bra! Han frustade och tog i som om han drog 2 ton! Då var det minsann inte svårt att ställa vänster.

Efter en blöt men mycket givande körtur, ställde jag in Latin i stallet med BoT på ryggen, Fleecetäcket med hals plus den starka nackmagneten. Jag mockade innan han fick gå in i boxen, när jag ändå hade värmt upp grepen och hade regnkläderna på, gick jag ut och mockade en kärra i hagen. Sen hann jag inte mer innan mörkret kom...










Av Natalja - 10 oktober 2009 22:41

Fy, bläk och urk... va jag mådde dåligt i morse!

Har inte varit så här nervös sen jag tävlade hoppning sist Förvånad

Jag sprang på toa ett par gånger och stirrade omkring hela morgonen så det är otroligt att jag ens kom iväg till tävlingsplatsen. TUR att det var på hemmaplan där jag hittar annars hade jag väl garanterat kört vilse också.


De senaste gångerna har jag lyckats med så pass bra planering så jag med lätthet hinner rida fram utan att stressa.

Började morgonen med att släppa ur de andra hästarna i stallet och eftersom allt var färdigpackat, var det bara att borsta Latin och lasta honom.

Körde mot Lyckeby och för att kunna andas över huvudet taget, sjöng jag så högt jag kunde till Robbie Williams!

Parkerade och gick för att startanmäla....eller det gör man väl egentligen inte nu för tiden utan man säger väl bara hej, jag är här! Visar vaccinationsintyg och betalar (om man inte gjort det tidigare)


Sen hann jag se ett ekipage innan jag gick tillbaka till parkeringen.

Latin, snäll som vanligt, står där jag ställer honom. På med stövlar, sadel, hjälm mm

Ledde bort honom till det lilla ridhuset. Hade tänkt att skritta ute en sväng först men då började det regna!

Jag gick istället in i ridhuset och skrittade där en bra stund innan jag försökte börja rida.

Han var stel i hela halsen och bogarna. Var inte särskilt pigg heller men gick ända ganska bra framåt.

Hade dom korta sporrarna och koncentrerade mig på att bara värma upp honom.


Emellanåt gick han bra, men med lite (läs MYCKET) dåligt tryck bak.

Galoppen var bättre men jag kunde inte alls komma ner i sadeln och rida. Mina sittben var försvunna!! Hade jag glömt dom hemma tros? Latin såsade och jag lånade ett spö för att få fart i honom.

Vågade inte lägga en enda volt på framridningen, livrädd att han skulle tappa takten!

Så var det min tur och jag tog mig in i det stora ridhuset.

Försökte rida väl det första varvet, men det kändes väldigt försiktigt = mesridning!


Fick startsignal och pang så var vi igång. Vi klarade halten lite på sne, la första volten. Jag var helt passiv hela första halvan av programmet. Vågade helt enkelt inte rida.

När vi kommit till skritten kunde jag slappna av lite mer.


Även om han tappade takten ibland så var det inte på långa vägar så "illa" som det var i Torestorp.

Jag tror knappt han gick på tygeln, i så fall var han väldigt öppen i formen!

Men som Martina sa, "Han var i alla fall stadig i den formen han gick i!"


Fick BARA 5or och 6or i genom hela protokollet Skrattande och slutade på en nionde plats av 14 st på 56,7 %

Inga procent att skryta med men jag var helt överlycklig att jag ens hade överlevt detta programm!


Fick kommentarerna, faller framåt, blir lång i formen osv och det stämde till punkt och pricka!!

Jag red ju inte över huvudet taget! Jag åkte häst men jag störde honom inte heller!


Ställde in honom i släpet en stund innan LAn började. Sen var vi på ruta 1 igen. Han hade stått i släpet i två timmar när jag lastade ur honom för andra gången.

Tog de längre sporrarna till denna klassen men inget spö. MÅSTE kunna rida honom framåt ändå.

Började skritta fram och nu var hals och mun mycket bättre.

Jag satte mig på rumpen och försökte börja rida. Nu var jag inte så nervös längre. Det var ju inga 10 meters volter i detta LA programm.


Galoppen kändes mycket bra och han frustade i den förvända galoppen!

I LBn kom inte frustet förrän i första galoppökningen. Det känns som han inte hade lossnat innan dess.

Nu kom frustet på framridningen och verkade lovande.

Det blev min tur igen och vi gick in i ridhuset.

Nu var det mer fart i honom och jag kände att nu! det här kommer att bli bra.

Han tappade takten efter volten, visade ingen mellantrav. Blev ostadig, gick över tygeln, bytte i galoppen, drog framåt, blev lång i formen osv osv...

Men ett, ibland två steg gick han kanonbra!!!! Ibland glänste han till och ingen var lyckligare än jag när jag red ut från banan med ett betyg på 54,9 %

Tror jag kom näst sist på det.. Men det gör inget Tungan ute

Jag är så glad att jag kunde vara med, att vi inte blev utvisade. Jag tror inte att jag slutade andas och han kändes glad!!

Nästan lite busig till och med (eller bara irriterad på sporrarna) Traven var mycket finare men galoppen blev kort och stutsig. Bakdelsvändningarna var HEMSKA. Fick 6or på båda skänkelvikningarna med kommentaren "bra tvärning".

Fick en känsla om hur jag ska rida honom i programmet... ska jobba vidare med den i hopp om att en dag stå på prispallen!


Jag var en av de sämsta ryttarna, rent resultatmässigt, idag men efter avslutade ritter kan jag garantera att jag var gladast!


Hade tyvärr ingen kameraman med mig idag, så det enda jag kan erbjuda i bildväg är tre foton på en trött men nöjd Latin. Hemma i stallet igen! Gummibanden är urplockade och svetten har torkat in!


  


  


  


Får inte glömma att GRATTA gammeltiken Xera som idag fyller hela 9 år idag!

Beroende på hur man räknar så är hon i 60 års åldern sett i hundår.

Inte konstigt att hon böjar bli grå om nosen Flört


Xera  


blöt Xera  


jag o xera  


Drar  


Hoppsan  


  


Det är alltså exakt nio år sen jag kom hem och möttes av nykläckta valpar i sängen!

Hur detta gick till kan du läsa om HÄR!

Av Natalja - 9 oktober 2009 22:30

Nu har de sista Pållarna kommit in från betet och stallets 7 boxar är fyllda av hästar i olika storlekar.

Latin uppskattade inte alls att få in sin fläckiga boxgranne. Trodde kanske att han skulle stöta på tjejen på andra sidan. Latin vill säkert ha henne för sig själv.


Jag börjde kvällen med att putsa träns, sadel och stövlar.

Det tog sin lilla tid och när jag tänkte påbörja operation rakning, påminde kloka Angelika mig om hur kinkig hästarna kan bli när de är nyklippta. Ja, det är kanske lite dumt att göra en sån stor förändring dagen innan tävling. Bättre att han blir svettig och varm än att han hoppar och skuttar för ingenting. Han har ju varit irriterad på sporrarna ändå så risken är stor att han blir en surfis. Sprarar pälsen till en annan dag.


Borstade igenom honom noga, smörjde hovarna, flätade manen och borstade ur svansen.

Lindade benen och la på honom Ylletäcket.


  


De uppdaterade STARTLISTORNA med fasta starttider är upp nu.

kl 10:20 kliver vi in på banan Skrattande

Tänk det är 6 månader sen jag sist var anmäld till en tävling på "hemma plan"

Det var en lokal tävling den 11 april, tanken var att jag skulle rida samma klasser som i morgon, LB:2 och LA:4, men det blev ingen tävling för vår del. Ja, alla minns väl vad som hände Förvånad


Jag är inte så nervös än, jag känner mer en hopplöshet!!

Med det startfältet ska jag vara glad om de ens släpper in mig på banan.

Jag har sänkt kraven till den nivån att jag bara ska ta mig igenom LB:2an utan att bli utvisad.

LA:n tror jag vi klarar bättre, för där har dom bara stoppat in två luriga halvvolter som eventuellt kan ställa till det för oss. Jag ska rida "sakta" i morgon, jag ska vara glad och jag ska ANDAS ( om jag så ska sjunga mig genom programmet)  Jag är där för att visa upp min fina bruna häst och han är där för han måste Flört


Nä, nu ska jag ögna igenom programmen så jag inte rider fel!

sov gott!


  





Av Natalja - 8 oktober 2009 23:21

Det är roligt att kika på hästannonser.

Latin blir ju bara äldre och äldre och förr eller senare  kommer jag ju behöva ha en ny, yngre förmåga.


Ikväll fastnade jag för denna fina 3 åriga valack.

Är det bara jag som gillar hans rörelsemönster i trav och galopp?


Av Natalja - 8 oktober 2009 22:53

Även om jag verkligen försökte vara lika tidigt i stallet idag som igår... så misslyckades jag totalt!

Det var på tok för mörkt för att mocka i hagen, ja det går inte ens med pannlampa!

Började istället att mocka i stallet där det finns belysning.

Första hösilage balen är öppnad och det är snart dax att börja se över foderstaten.

Utan en analys är det knappt lönt. (Ja, snalys har vi haft länge, men inte på det höet dom har ätit i sommar Flört)

Även det finaste höet kan ha usla värden och tvärt om.

Tycker att siffrorna ser bra ut och med en torrsubstans på 82 % behöver man inte ge såna enorma mängder för att tillgodose hästens behov av grovfoder. 


Tog in Latin och damerna (påminn mig att jag inte ska ha ett stimmigt sto) som hysteriskt ville in på två röda!

Latin är en strandad blåval i jämförelse med dessa lätthovade ston med nerverna på utsidan.

Klädde Latin för en skrittrunda i mörkret och visst hade vi sån tur att regnet kom lagomt till att jag skulle sitta upp.


Tog rundan som tar ca 20 minuter och Latin kändes så fin!! Jag försökte koncentrera mig på att sitta rakt och kollade så alla funktioner var ok. Jo då, idag verkar det som jag vet vilket ben som sitter vart.

När jag kom till stallet igen, ville Latin gå in. Nä hä, istället gick vi upp på ridbanan.

Gjorde som Helena tyckte och satte gummisnodd på honom idag.

INTE mellan frambenen utan över nacken och i sidorna i sadelgjorden.


Latin tycker verkligen INTE att han ska gå framåt när man håller i honom!!

Jag fick jobba hårt för att få en framåtbjudning med gummiband på! Mitt enda vapen var ÖoB spöet.

Det hjälpte till bra, speciellt när jag la den på ytterbog i galopperna. Då fick jag in yttersidan riktigt bra men samtidigt tyckte Latin att man skulle springa så fort man bara kunde.

Äntligen kom det där frustet som jag har väntat på så länge. Äntligen börjar han slappna av!


Jag flaxade omkring där på ryggen och såg nog mest ut som en fågelskrämma. Latin på framåt men blev springig emellanåt. Försökte sitta där med låga händer och på sittbenen. Det gick inte lika bra idag som sist...

Han ville egentligen inte alls trava på framåt när han satt fast i en gummisnodd. Han gjorde det bara för att jag tjatade så.

Galoppen är lättare att få fart på utan att han rusar.

Men jag ska inte gnälla, det har funnits stunder då jag knappt har fått honom att trava ett steg!!

Ja tänker jag efter hur han var för många år sen... ja då är han ju otroligt rolig att rida och MYCKET finare i både form och rörelse.


Jag lyckades inte få till någon bra krumelut idag, men jag lyckades bli genomblöt och till slut fick jag min häst att ärligt bjuda framåt trots gummisnodd. Då tog jag av den och lät honom sträcka på halsen.


I morgon åker pälsen av!


träns  







Av Natalja - 7 oktober 2009 22:40

Är det inte väldigt dumt att sluta andas när man rider?

jo, man blir lätt yr och lite orkeslös. Det räcker knappt med att tjippa efter andan. Kroppen får inte tillräckligt med syre ändå Tungan ute 

Är jag kanske som blondinen som dog hos frisören när han tog av hörlurarna.

I lurarna hördes "andas in, andas ut.... andas in, andas ut".


Hur som helst har jag inte dött hittils men jag har inte lyckats jobba bort detta problem. Jag kan verkligen inte sitta ner i traven OCH andas samtidigt.


Jag kom hem efter jobbet till ett dukat middagsbord och färdiglagad mat!

Älsklingen min hade till och med hunnit gå ut med vovvarna så jag kunde snabbt ila till stallet efter maten.

Eftersom det var ljust fortfarande så passade jag på att mocka ut 2 kärror med skit ur hagen. Det är ingen idé att försöka göra det i mörkret, inte ens med pannlampa!


Något farligt rörde sig i skogen ovanför hagarna och Latin fick ett tokryck. Han galopperade iväg som en antilop och bockade ett par gånger. Hi hi, han såg så rolig ut när han stannade, såg ut ungefär som om han inte fattade vad han hade gjort "Hur kom jag hit?" liksom Skrattande


Nackmagneten satt bra på grimman och han hade ätit upp höet som han fick till frukost.

Tyckte att det börjar bli dåligt med gräs i hagen och han får inte bli tunn nu när han är så fin i hullet.

Tog med honom in och gjorde oss klara för en tur i skogen.


Tog pelhamstången och skippade spöet. Han gick bra ut ur boxen. Inga tvekande stapplande steg.

Ledde honom en bit bort innan jag svingade mig upp. Tänkte ta Åbyrundan baklänges som omväxling.

Någon (eller helgens storm) hade tappat svarta sopsäckar längst vägen. Dom var läskiga tyckte Latin. Har han sett för många skräckisar?

Traven var helt ok från början men jag fick jobba honom i några tempoväxlingar för att behålla aktiva bakben.

När vi kom in på stigen var han lite för framåt och jag fick göra halt ett par gånger för att bromsa upp energin.

Det är jobbigt när man rider i mörkret med pannlampa när grenarna är för lågt ner. Duckar man försvinner ju ljuset.


Han var lydig och det gick så bra att trava längst den slingriga stigen.

När vi kom ut på grusvägen, fattade jag vänster galopp. Uj va den var kantig.

Han ville ta in rumpan och det blev en märklig takt. Gjorde ett par övergångar och det blev bättre men rumpan ville fortfarande mot vänster. Försökte rida öppna men han bara skuttade istället och verkade inte förstå någonting.

Då gör mina skänklar så där som jag INTE vill att dom ska göra. Istället för att snällt fråga hästen om den vill böja/flytta på sig så säger dom BANK - FLYTTA PÅ DIG. sen är dom stilla igen Skrikandes

*morr* Jag har en urusel kroppskontroll.....


Skrittade geonom byn och kom till nästa grusväg. Fattade vänster galopp igen. Nu var den bättre, men inte bra! Jag fortsatte med mina övergångar och öppnan, sen fattade jag höger galopp (den var PERFEKT) och jag kunde lägga till den skänkeln som behövdes på ett mjukt och fint sätt. YES!! Det går framåt!

Skrittade igenom skogen och sen skulle jag trava en bit i nersittning.

Det var då jag slutade andas! Försökte verkligen men det är inte lätt. Inte konstigt att jag bli spänd i nacke, axlar och rygg om jag rider omkring och håller andan!

Fattade galopp igen och red på framåt. Märkte i en nerförsbacke i vänster galopp att han inte vill vara med riktigt.

Det verkar nästan som han är lite svagare i vänster bakben.

Skam den som ger sig.. och när jag saktade av till trav och lät honom trava på framåt i ett raskt tempo, travade han på jättefint!

Jag saktade av och klappade honom på halsen.


Idag blev han svett från öra till hov.

Måste försöka damma av saxen och göra om min fina bruna häst till den där gul/grå saken som brukar dyka upp vintertid.


  

  

Nyklippt förra året!




Av Natalja - 6 oktober 2009 22:02

Jag vill tävla men det gör inget om jag kommer sist.

Älskar att vinna men unnar gärna motståndare det samma.

Har inga förväntningar på att det ska gå bra, är FÖR van att det går uselt.

Blir mer nervös av att ringa hovslagaren än när jag ska in på tävlingsbanan.

Och även om jag gör ett uselt resultat, längtar jag till nästa tävling.

Har jag ingen möjlighet att tävla saknar jag det till tusen.....


Är jag en riktig tävlingsmänniska!!!! eller inte???


Innan jag körde till stallet hade jag ingen direkt lust att rida.

Nä, det var hyfsat väder och inte speciellt kallt, så det var inte därför.

När jag sen kom till stallet.... tappade jag helt lusten att tävla på lördag  Rynkar på näsan

Istället för att skynda in med Latin och slänga mig upp i sadeln som jag brukar, tog jag det istället lugnt och började med att mocka. Packade hö och fyllde på vatten. Ridlusten lös fortfarande med sin frånvaro.

Malin och Bella skulle ut på tur och så jag tog mig kragen och hängde med ut en runda.


Vi skrittade där i mörkret med våra pannlampor och såg ut som julgranar med alla reflexer (även om jag aldrig sett just en julgran med refelxer) Latin kändes väldigt fin direkt.

Jag kände mig liten!! Mycket märklig känsla... har väl aldrig i hela mitt liv varken varit liten eller känt mig liten Tungan ute

Ju längre vi skrittade ju bättre satt jag. Kände de där sittbenen som jag inte hittade på Kerstin-träningen.

Benen mina hängde längst sidorna och jag var avslappnad i vrister och kände mig loss i höfter och axlar.


Skrittrundan tog 20-25 minuter och när vi kom tillbaka till stallet tände vi upp ridbanan och skrittade dit.

Jag kortade upp tyglarna och började jobba lite på korta tyglar.

Latin var hur mjuk och fin som helst. Lite ivrig kanske, fick göra ett par förhållningar så han inte skulle rinna iväg för mycket.


Helena  tyckte att jag hade lite långa stigläder och det var en bidragande orsak till att jag tappade vänster stigbygel hela tiden. Jag kortade ett hål då och det funkade bra. Gjorde likadant idag. Det gjorde att jag hade mycket lättare att rida lätt.

Började att trava längst spåret. Hade inga sporrar utan bara 1 meters spöet från ÖoB.

La en 20 meters volt på kortsidan och sen red jag över ridbanan med 3 skrittsteg på medellinjen och bytte varv. Ny volt på kortsidan och vände över med skritt igen. osv osv.

Var noga med vägen, ställningen och TAKTEN.

Red lätt och räknade i huvudet 1, 2, 1, 2, 1, 2...

Han suttade på bettet och gick väldigt bra!!!


Pausade en sekund och sen tog jag vänster galopp.

Höll mig till volten längst ner, ja i närheten där jag landade efter min Frieser-flyg-tur.

Vänster galopp var super, höger lite stelare i nacken, men annars också väldigt fin.

Jag hade inte mycket i handen, han var framåt och relativt lätt att ställa och böja.

Gjorde ett par övergångar till skritt och trav. Han var lika fin hela tiden Kyss

Visst, han var kanske lite låg i formen men helt avslappnad och glad!

Jag började tänka på hur jag satt. Jag kände fortfarande sittbenen och jag hade inte ont i händerna för att jag höll för hårt. Det kändes som jag red för första gången på länge.

Mina ben och hjärna sammarbetade. Det var för det mesta rätt hjälp som kom till undsättning när rumpan kasade eller en ytterbog smet. Han bar sig själv och höll ett bra och jämnt tempo.


Då blev jag JÄTTE sugen på att tävla!

Å jag längtade tills nästa ridtur, trots att jag inte ens suttit av hästen än.

Plötsligt kunde jag till och med se tillbaka på söndagens träning och plocka ut guldkornen.

Kände att Latin var stadigare i formen (kanske tack vare gummisnodden) och han var mycket mer framför skänkeln och lyssnade direkt! Han tappade takten någon gång men det var inte ofta!


Vi var båda mycket nöjda med dagens dressyrpass i mörkret. Latin var knappt svettig och idag kom nackmagneten från Uncab så i morgon ska han få ha den i hagen. Perfekt! Då hinner han bli riktigt loss innan tävlingen.



ps. jag är nog en tävlingsmänniska trots allt... speciellt i bilen vid rödlyserna Cool


  


  


Bilder från Div II 2008 i Ronneby. KLRK kom 2:a Skrattande

Av Natalja - 5 oktober 2009 23:08

Oh, nu blev jag ju inte alls nervös när jag läser STARTLISTAN!

PER WAALER ska rida LB:n Förvånad

Även om det säkert är en unghäst eller något annat orutinerat han sitter på så är han ändå Norsk Mästare i Dressyr de senaste 10 åren.


Per Waaler  


Även Fru Waaler är med plus en massa andra duktiga ryttare och hästar.

Ja ja, mitt mål med tävlingen är att INTE tappa takten.

Klarar vi det, gör det inget om vi kommer absolut sist på 24 %


  



Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards