Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

Oj, vilken fart!

Av Natalja - 23 januari 2010 21:45

Dagen började med strålande solsken och många kalla minusgrader. DÅ skulle man ha gått på långrunda med vovvarna eller ridit någon mysig runda i skogen.... men då städade jag   


Men men, det måste ju göras (om man inte vill vada i hundhår upp till knäna eller använda otvättade kläder)

Körde till stallet vid halv tre ca. Där väntade E-K som dagen till ära (för vi trodde att solen skulle skina på oss hela dagen) skulle fota mig och Latinen!


Vi hämtade Latin i hagen som KOM I GALOPP mot oss!!! Tur att E-K var med å bevittnade detta, för det har nog aldrig hänt innan och kommer förmodligen aldrig hända igen, ha ha!
Lille Latin ställdes i stallgången, huttrade som en liten kyckling när jag tog av honom det varma goa täcket.


Jag tänkte inviga de nya ridbyxorna och som satt perfekt trots att jag valde en storlek mindre än de bruna jag köpte i somras. Det går åt rätt håll i jakten på den perfekta dressyrkroppen   


När allt var på plats gick vi ut och jag behöll jackan på en stund... Det var ju iiiiiskallt! *burr*


  


  


Efter ett par varv i trav hade jag fått upp ångan och jackan åkte av!


  


Sen red jag lite hit och lite dit... ja ungefär så fokuserad var jag på ridningen!

Han var ganska springig och lite stark. Jag var lat och kom inte riktigt till ridning men över lag kändes allt bra. Massagen gjorde susen!


  


 


    


  


Malin och Bella kom upp på banan och jag försökte skärpa mig å rida lite seriöst. Det blev lite skänkelvikningar...


     


  


å lite galopp


  


Om ni är snabba och inte blinkar så kanske ni hinner se något mörkt swischa förbi nedan....   



Hann ni med? Ok, en chans till.... här har ni 6 sekunder till!



Sen urartade ridningen igen o jag bjöd på en skutt och hopp show, även kallad "Hur man förstör en lydig dressyrhäst på bästa sätt"

Jo man galopperar så fort man kan sen bytar man galopp jämfota!!  ha ha

Nä, innan det hela hade gått för långt, lugnade jag ner oss och avslutade med att lägga ner honom i en djup form.

Märk väl att han inte häver sig fram, att han fortfarande har nacke och inte hänger i handen....    


  


Ja, sen kom ju Malin med förslaget att vi skulle byta häst. Visst, jag har ju ridit Bella Bus förr så det gjorde vi...

Upp på denna lilla donna och i väg i full fart.

Här är vi på väg att köra om Latin och Malin, he he


 


Skulle försöka galoppa lite men då skuttade hon oroväckande och jag blev nervös. Såg genast sjukhussängen och kryckorna framför mig! Uh, när ska detta gå över!? Får nog bara ta tjuren i hornen och rida så många hästar jag bara kan...  SNÄLLA hästar bör tilläggas!


Jag o Bella....  lika luriga i blicken   


  



 
 
Misen

Misen

23 januari 2010 23:53

Himmel och pannkaka så fin han är!!! Det var VERKLIGEN hänt saker med honom!! (och dig så klart)! Ska bli så himla roligt att se er snart igen! Kramar i massor

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

24 januari 2010 15:33

Aramis: Wiiii! Va roligt att det syns!! Tack snälla!!
Hoppas vi ses snart! Du måste ju bara se honom "live" kram kram

 
Ingen bild

E-K

24 januari 2010 20:07

Och varför fick inte dom vackra bytena vara med????
Dom filmerna kunde väl inte tagit så lång tid att ladda upp? :D gud vad bra jag är!!!!

 
Ingen bild

Natalja

25 januari 2010 23:00

E-K: Oj oj, dom filmerna... eeeh... glömde jag att visa, he he

 
Jessica

Jessica

30 januari 2010 14:23

OJ, vad fin han har blivit (finare menar jag såklart!). Vilken skillnad på formen! Ni ser jätteproffsiga ut! =)

Kram kram

http://dromdansaren.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards