Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Speedy Gonzales

Av Natalja - 28 januari 2010 22:51

Det var bara en snövall på ca 70 cm som täckte vår uppfart i morse när jag skulle till jobbet. Jag fick mig ett träningspass som heter duga och då fick jag ändå bara bort hälften. Roger kom ut och fortsatte trots att han är sjuk och borde ligga nerbäddad. Trots mer snö under dagen kunde jag ta mig hem igen efter jobbet och jag kunde utan problem ta mig till stallet.


Tog in hästarna direkt och sen packade jag hö till Latinen och bjöd på ljummet vatten. Det tycker han om   

Lurade med Malin och Bella ut på en tur i snön. Vi tog på oss så mycket vi kunde, varma kläder, broddar och reflexer, sen gav vi oss iväg.

Det blev Grisarundan för en traktor körde precis förbi stallet och skottade den vägen.


Latin och Bella jagade upp varandra och i deras ögon var allt farligt. När vi skrittade brevid varandra så tryckte dom sig tätt ihop. När vi sen började trava så försökte dom nog slå något gammalt världsrekord eller nått. Det gick undan!! Vi satt där i våra termobrallor och halkade hit och dit. Härligt för hästarna att få sträcka ut ordentligt utan krav. Båda gick dessutom i form och lyfte så fint på fötterna så det var ingen flängridning även om det gick undan.

Man skulle kunna tro att det var Speedy Gonzales och hans kusin som var ute på tur!


  



Efter fotbollsplanen tänkte vi galoppera. Latin fick gå först och tjihooo iväg... men vi kom inte så långt! Bensinen tog slut eller kan man säga att vi körde in i en snödriva!! Jag överdriver inte om jag säger att snön gick upp till magen på Tiinen. Det gick inte att galoppa eller trava! Nä, det fick bli skritt genom de värsta vallarna. Vi försökte trava men det gick ju inte att rida lätt i den dromedartraven och stå i lätt sits var inte lätt när man höll på att skratta ihjäl sig!


Äntligen kom vi ut på en skottat väg, ja då drog väl vilddjuren iväg ännu värre!!

Bella la in lite galopp med blandade småskutt. Latin fick länga sina taxben för att hinna med. Till slut gick han över i galopp han också.

Vi mötte i alla fall inga grisar, hade det funnits några i närheten så skrämde vi nog bort dom för vi var rätt högljuda där i skogen.

När vi började närma oss stallet tog jag en titt på klockan! Vi hade slagit fartrekord!! Tror inte man kan plumsa för länge i snön med djuren, det blir för jobbigt för dom. Man får tänka på att dom plumsar hela dagen i hagen också.

Försökte fota de snäiga öronen men han ville inte visa dom. Man ser bara lite snö i pannan   


  


Fint skummläppstift! Det börjar bli mer och mer vanligt på honom nu för tiden!


Latin ställdes i gången medans jag mockade och sopade fint.

Sen var det kvällsmat och jag körde hemåt!


Nu ska jag betala alla mina räkningar..... *pust* det är inge skoj   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards