Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Skåneluften gjorde mig gott!

Av Natalja - 22 mars 2010 22:48

Trots att det är måndag med ett fullspäckat schemat så känner jag mig mycket bättre. Känner mig lugn inombords och inte alls lika låg.

Var det skåneluften som fick mig att pigga till eller kanske Kyra?


Eftersom jag inte hann rida igår så var jag väldigt ridsugen och valde att köra till ridhuset i Orranäs. Innan vi kom iväg packade jag hö och fixade iordning kraftfodret. Gjorde Latin iordning och var väldigt glad att han fortfarande går med sitt halstäcke. Hela han hade varit geggig annars   


Körde iväg i dimman och anlände circus 19:40.

La ut två bommar innan jag satt upp och skrittade fram.


  


Efter skritten jobbade jag honom i trav med många övergångar till skritt.

Jag styrde honom över bommarna och eftersom jag la dom som jag gjorde behövde han inte ta två varje gång. Det fick honom att tänka på vart han satte sina fötter och han blev mjuk som smör efter en stund.


Gjorde likadant i galopp, förutom att jag inte tog båda i galopp. Avståndet hade ju inte alls funkat till galopp!!

Han frustade och kom upp så fint med manken. Jag behövde bara säga till honom ett par gånger resten räckte det att tänka vad jag skulle göra...  så gjorde han det   

Han gick kanonbra!! Jag kunde sitta ner i traven och galoppen var så lätt att vi nästan svävade ett par meter ovan mark   


Allt fungerade så jag passade på att rida igenom programmet. Genast kom problemen fram och jag fortsatte att jobba på svängarna och småvolterna.

Efter ett par gånger hade jag fått kläm på det!!!

Nu ska jag bara få honom att gå så på söndag....


Jag red i 1 timma och 20 minuter med en pratpaus i mitten.

Han var varm men inte alls trött.  Jag tror minsann att jag lyckades jobba igenom honom idag   

Han var helt vit av skum i munnen (nej pga att han druckigt öl)

Öronen hängde åt varsitt håll. Han travade visserligen inte som Bocelli som var med på Kyras Clinic igår men han travade så gott han kunde med sina korta taxben! Han fick en massa pussar min lille pållehäst!!!   


  


Känslan från lördagens träning ihop med alla nya influenser från Kyra fanns med i ridpasset ikväll... och det verkar som det gav resultat!!


 
 
ylle

ylle

23 mars 2010 09:42

Låter som om det var ett häääärligt ridpass!!! Kul!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

23 mars 2010 22:55

Smart med bomövning mitt i dressyrpasset! Bommar gör underverk - så är det med den saken! Härligt att du hämtade energi här i skåne :o) Då förstår du var jag får all min energi ifrån :o) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

23 mars 2010 23:06

Ylle: Det var ett MYCKET härligt ridpass : )

Aramis: Ja, man får passa på när man har tillgång till bommar. Jag hoppas att det var ok att jag snodde lite skåne-energi! Vill inte att du får för mycket, hi hi Du är yster som du är ; )
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards