Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

Om jag gråter...

Av Natalja - 29 augusti 2010 23:10

... har jag gett upp då?
Ja, så tänkte jag efter första veterinärbesöket.

Nu kan jag inte stoppa tårarna längre.... Hur positivt jag än försöker tänka så inser jag någonstans djupt där inne att Latin kommer aldrig bli 100 % ok igen.

Det känns såå tungt, jag kan inte hjälpa det.

I fredags var det olidligt. Sista semesterdan men jag kunde absolut inte njuta av den. Fick ingenting gjort...


I lördags försökte jag skärpa till mig lite och åkte till stallet tidigt. Det är sorligt att se Latin i sjukhagen. Han är lika less på det här som jag.

Han fick gå ut i den större hagen medans jag mockade. Han gick lugnt och stilla och åt gräs. Bellas matte jobbade i helgen så jag hade fått lov att låna henne om jag ville. Tog med ridkläderna och kände att det var värt att göra ett försök.

Lät Latin gå kvar och smaska på gräset medans jag och Bella tog ett pass på ridbanan. Jag var ganska nervös till en början men det gick bra och hon var fin att rida. Jag vågade till o med galoppera (otroligt va jag har blivit feg sen jag ramlade av och bröt benet)

Efter ridpasset släppte jag ut Bella igen och Latin fick gå in i sjukhagen efter en dos Metacam.


Jag åkte bara hem och vände för kl 13:30 skulle ridklubben KLRK ha en medlemsdag med fokus på Lagsatsningen. Det skulle vara presentation av lagen och dressyruppvisning. Jag åkte dit för att få lite annat i huvudet. Men det var inte lätt att hålla tårarna borta för det.... Lipsill!!

Nå väl... Ordförande välkomnade alla och pratade lite allmänt om klubben och vår nya fina paddock. Sen var det dags för dressyruppvisningen.

En Kadrilj med Sara och Åsa


  


Johanna och Erika


  



Under tiden de red berättade speakern om lagen och hästarna.


Efteråt kom även Hanna in på banan för att visa sin fina ponny!


  


Vi som var där kallades till fotgrafering.


  


Från vänster:
Jag, Johanna, Sara, Åsa, Erika, Hanna och Sophie(Fia)


Efter dressyren var det hopplagen som visades upp.
Jag har inte riktigt koll på alla hoppekipage.

Tove och fin fina Miro känner jag väl igen!


  


Han skuttar även om det inte är några hinder!


  


Moa och Calle var också med. Lyckades dock inte fånga de i luften.


  


Så var den dagen till enda..


Idag är det söndag.

Jag åkte till stallet mitt på dagen och solen sken så snällt, nästan som om det var sommarens sista soliga dag. Släpte ut Latin i den stora hagen och plockade ner sjukhagen. Tog in Bella och red en sväng idag också. Hon var mycket piggare idag men jag vågade galoppera ändå   Kände av en lätt släng av träningsvärk men va gör det!!


När jag ridit klart bytte jag häst, ut med Bella och in med Latin.

Klippte bort bandagen och kände på de smala fina benen. Hoppas han håller sig sån nu. Han var rätt gallig och svullen när vi var nere i Stenestad och det lät inte som ett bra tecken. Nu börjar han även gilla Metacamet, han sprutade inte ut någonting idag. Jag borstade av honom och sen släppte jag ut honom i hagen igen. Han fick gå resten av dagen i stor hage.


Kl 16 idag var det samling i Silverhallen. Körträningen som jag och Latin har varit med på både i höstas och i våras börjar nästa vecka. Vi skulle samlas för att planera grupperna. Jag kommer ju inte kunna vara med men åkte dit ändå för att få lite annat i tankarna. Orvar som håller i träningarna fick beskedet om Latin redan förra helgen när vi var på maratonkörningen i Bräkne-Hoby och han hade tänkt ut en plan. Jag får vara med på körträningen i alla fall fast tyvärr utan min kära häst. Jag ska vara fadder åt Ismir, en 1 årig nordishingst.


  


Han är e: Isidor ue: Faxe och är född i maj förra året.

Ja han kommer inte att vara hingst så länge till och jag fick inte förälska mig i honom, han är redan såld!


Nu låter detta kanske konstigt att jag som är dressyrryttare nappar på ett sånt här erbjudande men jag tror det är bra att jag har något annat att göra så jag inte gräver ner mig totalt. Om Latin får gå på halvfart, ja veterinären sa ju att han pga pålagringarna i nacken inte bör stå helt, så kanske benen återhämtar sig och han får hänga kvar ett tag till.

Hans hälsa går i första hand, min ridning i andra...


Tusen tack alla för all omtanke och förståelse!!

Jag har också insett att jag inte alltid är den smidigaste människan (tack Fia!) och när man själv drabbas av klumpiga kommentarer så förstår man hur mycket de kan såra.

Jag ska i fortsättningen tänka efter mycket noga innan jag säger något...

 
 
Ylle

Ylle

30 augusti 2010 09:14

Nej Du Natalja, man MÅSTE gråta och släppa ut sina känslor, självklart är Du jätteledsen mellan varven! Det betyder inte att Du givit upp, men man måste också vara realist.
Så bra att Du kan vara med på körträningen, jag tror att det är helt rätt tänkt, var med på olika aktiviteter så mycket Du kan. Att sitta hemma i ett hörn och grubbla leder ju ingenstans.... varma kramar från mig

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Izza

30 augusti 2010 09:28

Lyssna på Ylle hon har helt rätt.
Klart du måste få gråta då och då.
Tycker du gör helt rätt.
Kram I

 
rackemarie

rackemarie

30 augusti 2010 12:10

Självklart ska du få gråta. det är inte nyttigt att stänga inne gråten. Sen kan ju folk som inte själva har djur ha lite svårt att förstå att man påverkas så...Och du...vem har inte sagt saker då och då som kanske inte har varit helt genomtänkta. Det gör vi nog alla, men inte kan man gå och grubbla FÖR mycket innan man talar. Då blir man ju vansinnigt hämmad. En del av oss är ju sådana att det emellanåt bara bubblar. Trampar man riktigt i klaveret får man väl be om ursäkt och hoppas på förlåtelse.

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johanna W

30 augusti 2010 12:36

Tänker på dig Natalja, vet hur jobbigt det är.
Kram

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

30 augusti 2010 13:14

SJÄLVKLART har du inte gett upp för att du gråter kära du! Det är mänskligt att gråta och innebär absolut inte att man ger upp - det innebär snarare att du är mänsklig! Och att du dessutom är en människa som har känslor! Och en människa med känslor - det är en bra människa! Du måste gråta, annars blir det outhärdligt. Det där med att du sade något olämpat, det händer oss alla och framförallt när man är ledsen! Många kramar

http://aramise.bloggagratis.se

 
Fia

Fia

30 augusti 2010 23:02

Åh Nattis, har inte varit inne här på ett tag... Skickar varma styrkekramar och håller med föregående kommentatorer.

http://www.mammafia.com

 
Ingen bild

Sophie

31 augusti 2010 00:38

Jag hoppas inte du tog illa upp av att jag sa sådär, jag gillar ju att du e rak på sak! =)Nästan alltid iaf;)
Tusen dunderkramar till dej o Latin!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards