Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Tävlingsdag!

Av Natalja - 19 september 2010 20:58

Får jag presentera Mabella, mera känd som Latins flickvän!


  


Mabella är född -93 e: Bellini ue: Maraton

Hon är en rödfärgad Donna med mycket nerver.

Känslig till tusen och har gångarter som en katt!!

Hon är inte tävlad tidigare men har varit med på två programmridningar förra året.

Jag har ridit henne lite sporadiskt de senaste 3 veckorna. Igår var det första gången jag fick höra ett par frust under ridpasset och hon har även börjat tugga på bettet.


Eftersom det inte är så långt till Lyckeby och vi beräknade att våran start tidigast skulle vara halv tolv, så flätade jag Bellas man när jag kom till stallet.

Alla prylar bars ut och släpet gjordes redo för att frakta en styck fux dam.


Latin gnäggade "lycka till" när vi på bara några minuter fick in Bellabus i släpet.

Hon klarade resan bra och lastades ut på parkeringen på KLRK.


  


Hon uppförde sig väldigt väl och höll sig i skinnet när vi sadlade och gick mot ridhusen. Med tanke på att hon aldrig varit i Lyckeby och oftast är rädd för sin egna skugga, så är vi väldigt impade av henne! Kan Latins lugna sällskap påverkat henne i rätt riktining?


Jag satt upp och började värma upp.

Min lilla digitalkamera är inte jättebra på att ta kort i ridhuset och trots att det var proffset E-K som höll i den så blev de flesta rätt suddiga.


   


   


  


   


     


Å så var det då vår tur att gå in i det stora ridhuset. DET var läskigt tyckte Bella och jag fick vara ganska tydlig i mina skänklar att det var in hon skulle.


Vi spanade på staketet när hästen innan oss red.

När vi väl kom in på banan och red ner mot dommaren trodde jag hon skulle vända tvärt!! Hon var rätt bra på tårna men det gick att övertyga henne om att det inte var så farligt.

Vi fick startsignal och programmet började...

Det gick lite hit och lite dit... ja se själva   




Visst finns det lite att jobba på men för att vara tävlingsdebut tycker jag det gick KANONbra!! (Tänker man ryttarmässigt så syns det tydligt att jag har tappat ganska mycket sits och tjockat på mig en hel del..... men det går ju att göra någonting åt!!)

Å när vi fick protokollet blev vi ännu mer nöjda!! Hela 61 % fick vi ihop och det räckte till en 3:e placering.

 

Bella fick vara med på ett ärevarv i full fart!!

    

   

För att inte chocka henne helt bad jag domaren sätta rosetten i sadeln istället.

Gissa vem som kom i galopp när BellaBus skulle ut i hagen?

  

    

Må tro att han var en stolt pojkvän!

Bella berättade allt om tävlingen och Latin lyssnade med stora öron.

  

  

  

  

  

He he, jag tror nog att han bara lyssnade med ett halvt öra   

Dagens RESULTAT


När jag var klar i stallet, körde jag hem för att krubba lite innan det var körträning i Silverhallen.

Ismir, mitt lilla "skötebarn"

  

Hans 10-åriga ägarinna var med och höll i tömmarna.
Härligt att se dom jobba ihop! De var redan tajta.
Gissar att de kommer att få många härliga år tillsammans.

Han är stor för att vara en ettårsbäbis!
Hans halvbror Isprinsen står bakom.

 

Han är verkligen en cool kille. Mycket lättlärd och med på noterna.
Jagade inte upp sig i onödan och lika lat som sin far, Isidor   

Dagens träning var både lärorik och intressant. Den avslutades med att vi lastade de två ettårs hingstarna. Ja, det tog väl ca 4 minuter!!

Tindra var också med.

    

Lisa och Mischa

  

Nova

  

Tack för alla "Butta" tips. Har inte hittat någon bra lösning än. Eftersom det var svårt att få i honom Metacam som ändå ska smaka bra så tror jag INTE jag lyckas spruta det i munnen på honom (ska naturligtvis testa)

Att gröpa ut ett äpple tesade jag, han tog äpplet men spottade genast ut det och ville inte smaka fler bitan. Jag la dom i krubban igår och de är borta idag. Så antingen har han ätit upp dom eller så har någon annan gjort det   

 
 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

19 september 2010 22:17

Åhh vad kul! Grattis!
Jaså det var hästar borta vid silverhallen idag, det var därför våra hingstar stod och glodde rakt över och gnäggade! ;)

http://heavenisaplacenearby.blogg.se

 
Ylle

Ylle

20 september 2010 08:31

Vad kul för Dig, duktig Bella-Bus!!! Hon hade säkert massor att berätta för Latin i hagen!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

20 september 2010 10:45

Vad dutkiga ni var! :)
Haha, happy Latin! Varit själv heeela dagen!

Säg mig, visst är det Kinuski på sista bilden? :)
Viste inte att hon var inkörd.

Kram

http://www.justonepicture.blogg.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

20 september 2010 12:13

GRATTIS :o) Du är en sann mästare, duktig bara kunna hoppa över på ny häst och gå rakt in på prispallen :o) Kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Therre

Therre

20 september 2010 22:36

Grattis grattis! Riktigt bra att åka iväg på en helt ny hästapålle och placera sig direkt, bra gjort Natalja!
Gud vad fin hon var också :)

http://therre.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

20 september 2010 23:45

Ann-Sofie: Japp, hela Silverhallen var full av hästar : ) Tack tack!

Ylle: Visst var hon dunderduktig!! Å jag tror nog hon gillade att visa upp sig ; )

Nina: Tack snälla du!!
Kinuski?? Du menar Katryn och Jörgens häst? Nä, detta är ett 6 årigt fuxsto som heter Nova. Hon bor i Jämjö och håller på att köras in. Kram kram

Aramis: Hi hi, Mästare vet jag inte om jag kan kalla mig!! Det klickade väldigt fort mellan mig och Bella. Tror inte jag hade vågat mig på vilken kuse som helst : o
Det blir garanterat fler tävlingar!! Tack så mycket och kram kram

Therre: Taaaaaack!! Ja, visst är hon läcker, lilla BellaBus : ) kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards