Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Planering?

Av Natalja - 24 januari 2011 22:34

Just nu sitter nog 1000-tals hästägare och ryttare runt vårt avlånga land och planerar tävlingsåret 2011.

De kolla ut tävlingar och träningar som kan passa deras häst.

Någon har nya spännande mål medans andra är nöjda med att kuska runt i samma klasser som förra året.

Vissa har kanske en häst som inte kommer att utvecklas så mycket mer men ändå tycker att det är kul att jobba med det material de har.

Andra har istället en lovande unghäst och förväntningarna är höga.


Alla har vi olika mål och förutsättningar och bland måste vi ändra våra mål för att det inträffar olika saker längst vägen.


Mitt mål har länge varit att rida MSV.

Mitt specifika mål 2010 var att bli placerad på en tävling.


Jag nådde mina mål. Jag red MSV på rätt ok procent (nästan 55 %)

Jag vann en tävling, min första körtävling.


Men nu då? Hur ser mina mål ut inför 2011?

Vad har jag för planering? Är allt kört bara för att min dressyrhäst är sjukskriven?


Jag har klurat på en planeringen som kan passa oss och kommit fram till att jag i lugn och ro ska försöka sätta igång Latin.

Nu har han vilat i 4 dagar men i morgon blir det en skritt runda. Jag tänkte rida honom 3-4 dagar i veckan med vila däremellan. Som väder och underlag ser ut nu så blir variationen svår. Det blir att hålla sig på de plogade vägarna för trots att det har försvunnit en massa snö så ligger det kvar mängder i skogen. Jag vill inte plumsa runt i tung snö i onödan och riskera att skorna åker av.


Sen om det tar 1 eller 6 månader innan vi är igång gör ingenting. Vi har inte bråttom, även om jag just idag är väldigt less på att bara skritta. Det är bara att ta en dag i taget och hoppas att hältan håller sig borta och pålagringarna inte förvärras. Vi kanske kan lära oss något nytt under året som inte sliter på ett par korta framben. 


Hur ser dina planer ut för 2011? 


Titta så fin han var förra året vid den här tiden...   


 


       


   


       



 
 
Therre

Therre

25 januari 2011 11:52

Jag tycker det låter som bra och mycket kloka mål du har satt upp! Att ta det lungt och känna efter kommer nog göra susen för er båda :) Även om det såklart är rent sagt skit-tråkigt att bara skritta :P Men du är så duktig och ihärdig och framförallt väldigt noga!

Mina planer är att först och främst ta mig ur formsvackan som Pica och jag drabbats av, sedan bli stabila i LA i vår och i höst förhoppningsvis starta MSV :D

Kramar

http://therre.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

25 januari 2011 15:03

Goda planer ska man alltid ha! Du kan ju alltid köra (har jag sagt det förut?) Latin, och sen har Du väl några andra hästar Du kan rida och tävla?
Mina planer för 2011 är att köra in alpackorna -tssss *fniss*

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

25 januari 2011 20:10

Låter som vanligt som mycket klokt och bra beslut! Många kramar till er båda

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

25 januari 2011 22:43

Therre: Tack snälla du!!
Jag tror inte det blir några som helst problem för dig och Pica att ta steget upp till MSV!! kram kram

Ylle: Självklart kommer vagnen att användas om han bara är fin i benen. Jo jag hoppas att jag får låna BellaBus och Gule Angelo på någon tävling även i år : )

Ja!! Det hade väl varit en utmaning att köra alpackorna, hi hi

Aramis: Tack snälla söta du!! Vi kramar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards