Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Åh så var då äntligen helg!!!

Av Natalja - 29 januari 2011 20:30

 Eftersom jag varit på resande fot de senaste två helgerna så är arbetet här hemma i huset enormt försummat. I lagom takt har jag idag tvättat, dammsugat och diskat. Sen möblerade vi om i vardagsrummet och min tekniska sambo kopplade in en massa högtalare till TVn. Så nästa gång vi ska titta på en film kommer det låta från alla kanter och hörn.... avancerade saker   

Jag höll mig istället till detaljerna. Försöker smyga in lite hjärtan här och där. Mitt "kärleks-anfall" är tydligen inte över än. Det passar visserligen in bra nu när det snart är alla hjärtans dag!


Det bästa sättet att avsluta dagen är naturligtvis att sätta sig i soffan och slöa...

Nääää, jag skojjade bara! Det är ju att åka till stallet   


I stallet väntade en del bajsbollar och ett tomt hönät. Jag tog ut bollarna och fyllde hönät plus vattenhink.

Sen gick jag ut för att hämta in Latin och hans trogna flickvän. De var lugna och snälla att ta in. Inga blandade småhopp eller spring på sidan.

Hade ingen plan på hur och vart jag skulle rida. Det blåste kallt så någon tur över åkrarna var jag inte så sugen på.

Sadlade Tiinen och gick för att hämta hjälm och träns.

Tänkte att jag skulle testa det vanlig bettet och tog det plus ett spö i handen.


 


    


När allt var på plats och jag lyckats klättra upp med mina termobrallor, styrde jag brun mot skogen. Det är någon vecka sen jag försökte gå Grisarundan och nu tyckte jag det var hög tid att prova igen.

Det är fortfarande massor av snö och den är både hård och knölig.

Vi höll oss till traktorspåren och då gick det ganska bra.


Han skrittade på bra och tyckte nog det var skönt med ett annorlunda underlag. Detta var ju lite mjukare och inte alls halt som alla isiga grusvägar.

Jag kortade tyglarna och försökte jobba honom lite i form. Det gick riktigt bra!! Han var mjuk i kroppen och låg inte alls på så farligt, inget framstupa-sidoläge.


Där vägen var platt och fin travade vi ett par steg och han fullkomligt flöt fram.

Fina Latin tyckte det var dunderkul att trava i snön och hade gärna fortsatt hela grisarundan runt, men lite längre fram var det på tok för mycket snö och inga traktorspår att gå i. Vi vände och tog samma väg tillbaka...


Efter ca 20 minuter är han uppvärmd och rör sig riktigt bra! Det gladde mig att han var så lätt på vanligt bett, det tyder på att han inte bara häver sig framåt på sina ömtåliga framben.


När vi kom tillbaka gnäggade Bella längtansfullt efter honom. Han brukar inte svara men slängde en blick mot hennes box när han gick in.

Åh titta! Han hade till o med tuggat lite skum!!


  


Toppenbra!! (eller är det bara matrester?!?! Han stoppade ju hela munnen full med hö precis innan jag tränsade   )


I morgon tänkte jag ta en morgontur i DAGSLJUS! Det blir finemang   


TREVLIG HELG ALLIHOPA



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards