Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Halva stallet på tur

Av Natalja - 26 maj 2011 21:49

Idag blev vi en helg hög som skulle ut i skogen!

Latin började med att ta täten med Bella vid sin sida. Mulle och Porsche hängde på efter. Denna ordning ändrade sig så småningom av olika anledningar, ha ha!


Hästarna var rätt glada och ystra i största allmänhet.

Här har vi precis gått in på en liten stig i skogen.


 

Latin är fortfarnade först!


 

Det blev mest skritt men en kort trav hann vi med och jag tror vissa även kände på galoppen (min brune bland andra)


När vi kommit en bit hade Bella gått om ledarhästen och hon fortsatte att öka. Mulle kom upp vid vår sida.


 

Jag försökte hejda Latin och låta Mulle gå förbi men då ryckte han tag i tyglarna och ville ha långa tyglar, ha ha. Kolla, man ser hela nosryggen uppifrån!


 

Märkligt nog verkar Bella göra någon liknande rörelse där framme!

Vi lät Mulle passera och fick istället pojkspolingen Porsche brevid oss.

Han var lugn och beskedlig.


 

Latin kändes till en början väldigt kort i steget och låst i sin vänsterbog. När vi skrittade jobbade jag honom i olika skolor. Böjde och flyttade honom. Han blev bättre men inte helt ok. Jag måste nog ta och massera igenom mitt djur för att se om det kan hjälpa. Jag har blivit enormt slarvig med det på sista tiden, fy på mig!!

Alla överlevde ritten trots en del skutt och hopp (fast det var mest Bella och hon gör ju liksom alltid det) Unghästen Porsche fick bra social träning med de andra men det är ju lite kul att de äldsta i gänget är de som är vildast. Tror Mulle är 20 år och Bella är inte långt efter med sina 18 år på nacken.


 

Latin såg riktigt nöjd ut, ja titta, han har till o med skummat lite i munnen!!


 

Det var nog sista ritten i hoppsadeln på ett tag (tror jag) för det är hiskeligt va jag får ont i knäna av att ha så korta läder!! Får man välja så går dressyrsadeln helt klart före   

 
 
Therre

Therre

29 maj 2011 10:46

Låter som ni hade en riktigt trevlig skogstur :)
Varje gång jag får höra att Bella är så "gammal" blir jag lika chockad, tänker mig henne som en unghäst av någon anledning, kanske för att hon är som du skriver lite vild, hihi :P
Kram

http://therre.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards