Direktlänk till inlägg 26 november 2011

I dag firar vi!

Av Natalja - 26 november 2011 14:39

Theo fyller 1 månad idag!!


 


Han tar det hela med ro och sover så gott.


De som kan det här med väder säger att det blir storm i morgon och har vi otur så kommer det även en hel del regn. Inge vidare... men det är väl bättre än förra året, för då hade redan snön kommit.

Hästarna har ätit upp sitt hö så när som på två balar, så jag fick ta med mig ett par starka karlar och köra efter 2 hösilage-balar. Tanken var att ställa  ut en i hagen... men hur starka dessa tre männen var, så hade de aldrig orkat rulla in 300 kg i den leriga hagen. Den får helt enkelt stanna kvar utanför hagen och jag får portionera ut maten som innan. Kan jag kanske önska mig en traktor i födelsedagspresent??


När balarna lastades ut ur släpet, stod det tre typer på andra sidan staketet och så vääääääääääldigt hungriga ut.


 


 


Men vänta lite nu.............. Latin, HUR SER DU UT!!!!???!!??!!


  


Jag får nog ta med hela rykthinken ut och göra en STORSTÄDNING av en styck brun häst.

Även om han är en pesionerad tävlingshäst så kan han väl se lite representabel ut!!

Han får ju faktiskt tänka på sitt rykte!!!


 
 
Tessan

Tessan

26 november 2011 19:04

Hej! Stort grattis till lilla Theo! Hoppas att allt gick bra!!! Skulle bara skicka en hälsning från Roxette! Hon är fortfarande lika kär i Latin, oavsätt hur smutsig han är! Men roligt att våra dressyr hästar ändrat sig så mycket från deras kärriär! Roxette rullade sig knappt aldrig i hagen när hon var i topp trim, men nu när hon precis som
Latin är panssionerade så tror dom att dom kan se ut hur som! Men dom gör det väl för att dom tror att vi inte orka borsta så skitiga hästar! Men Roxette får en borstning varje dag, så hon är nöjd! Hälsa Theo att snart kommer massor med fina saker till han! Kram; Roxette, Tekkla och Tessan

http://Roxette.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Sofie

27 november 2011 12:21

Mina två hästar har fri tillgång på hösilage, och vi rullar ut dom med hjälp av plankor/bräder. Funkar utmärkt och är lätt! Trots all lera! Så länge balen bara håller sig på bräderna så är det ju lugnt :)

 
Ingen bild

E-K

27 november 2011 13:47

GRATTIS lilla Theo!!! :)Har hört skvaller att ni kommer någon dag nu och hälsar på oss!? :)

Du får väl bygga ut hagen och stängsla in balen istället för att putta in den? ;)

 
Hanna

Hanna

29 november 2011 20:19

Hej! Vad fin blogg du har! Du skulle inte kunna tänka dig att kika in på min? http://hannasstallcentrum.devote.se/

http://hannasstallcentrum.devote.se

 
Ingen bild

Natalja

1 december 2011 14:27

Tessan: Tur att det inte bara är Latin som grisar ner sig så : ) Klappa dina fina flickor från oss!! Theo tackar och bockar för grattulationerna! Kram kram

Ann-Sofie: Va smart med brädor! Det ska vi testa : )

E-K: JA! Vi tänkte komma och kolla in er en dag! får väl bara försöka hitta en dag som passar alla.
Bygga ut hagen, ja varför inte ; )

Hanna: Tack. Självklart ska jag ta en titt i din blogg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards