Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

D-vitaminer i massor

Av Natalja - 26 februari 2012 21:19

Uuuuuuuuuuuuuuunderbarat vårväder hela dagen!!

Efter en långpromenad med Theo i bärselen tog jag med min lurviga bruna häst på tur ner till byn.

Eftersom det var minusgrader på natten hade den knöliga marken utanför logen frusit så jag kunde inte stänga in småpojkarna. Det var bara att hoppas att de inte rymmer medans vi är ute  


Fina duktiga snälla Latin som har bott hela vintern längst bort i skogen, gick förbi hästar, barnvagnar, hus, hundgårdar med skällande jyckar, bilar, lastbilar och traktorer mm mm utan att ens blinka!!
Han njöt av vårvärmen precis som jag och var bara så glad att få komma ut.

Vi tog svängen förbi vårt gamla hus.

Jag kan inte påstå att jag saknar E:22an...


 


 


 


Latin började bli lite lätt varm i pälsen, han har ju ingen superkondis precis (som sin matte)

Efter att ha följt den stora vägen en bit vände vi upp mot Vinberga igen.


 


Halvvägs upp paserade vi Milos "Sockar"

De var artiga och kom fram för att hälsa på oss.


 


Sen var det bara en den lååååga raktstäckan kvar innan vi var hemma igen.


 


Hemma möttes vi av Roger o Theo plus två gnäggande småhästar.

Duktiga pojkar som klarar sig så bra utan mig o Latin.


Lurvig dressyrhäst  



Duktiga Latin. Tack för en härlig tur!!


   


Å så lite kel     


 


Försökte räta ut Latins lockiga päls innan jag släppte tillbaka honom till de andra i hagen. Inte lätt! Men till slut såg han bara lite lätt vågig ut.

Däremot hade hade han fått ett skav av sadelgjorden, det kunde jag inte borsta bort    

Får leta upp fårskinnssadelgjordstunneln till nästa ridtur....



 
 
Maria

Maria

26 februari 2012 23:26

Eddie tackar och bockar! Hur många månader är Walle nu?

Det verkar ha varit bra väder över hela landet i helgen =) Fast vi här uppe i norr har fortfarnade kvar "lite" vitt på marken!! Det verkar inte vilja sluta snöa i år och våren känns väldigt långt borta. Blir lite avis när jag ser dina fina vårbilder =)

Det är verkligen superkul att vara uppe i sadeln igen! Nu gäller det bara att börja ta lite lektioner så att man kommer igång på riktigt - det märks rätt tydligt i kroppen att det var länge sedan jag red ordentligt...

http://zirrit.blogg.se

 
Ingen bild

Natalja

3 mars 2012 18:29

Maria: Walle är född den 18 maj så han är väl ca 9,5 månader.
Oh! Träningsvärk!! Det "lider" jag också av nu ; )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards