Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Majbrasa i Mars

Av Natalja - 18 mars 2012 20:57

 


Man blir aldrig sysslolös när man har djur och bor på landet.

Än finns det en hel del kvar att rensa bort innan hagen är klar.

Våra värsta fiender är Slånbärsbuskarna med sina hårda och vassa taggar och Björnbärsrevorna med sina långa taggiga snaror. Våra bästa vänner är Rogers föräldrar som hjälper till och eldar upp dessa taggiga växter.


 


Elden hamnade ganska nära den befintliga hagen men hästarna har vant sig vid motorsågsljud och eldslågor.

En viss liten svart verkade till och med nyfiken på brasan.


 


Han gick närmare och närmare, sen stod han där vid staketet och iaktog arbetet.


 


Han längtar säkert till den dagen då han kan jaga Walle runt ekarna.

De andra två var inte alls lika intresserade av elden. Latin krafsade runt på marken och åt det han kunde hitta medans Walle smakade på ett av träden.


 


     


På andra sidan av tomten huserade några andra djur.

Våra trädgårdskaniner håller sig framme mer och mer. De är knappt rädda för hundarna längre.


 


Den lilla bruna till vänster och den vita i mitten av bilden.


Arbetet i hagen tog i princip hela dagen. Innan det blev mörkt tog jag först en promenad i skogen med Jojje.

Han skötte sig utmärkt och även om han var pigg så skuttade han bara 1 gång.

Sen tog jag Latin i vänster hand och Walle i höger och gick en sväng nerför skogsvägen.

Den har blivit skrapad så det var fullt med stora stenar här och där plus att den var "tung" att gå i. Hästarna brydde väl sig inte så mycket om det, men jag! Pust, jag blev helt slut i benen!!
Latin uppskattade att bara skritta idag. Han var nog lite mör i kroppen efter gårdagens körtur.

Det är ju andra muskler som används när han går framför vagnen.

Eftersom han varit lite knackig och stel plus att han är igång mer nu, så har jag börjat ge honom Chondrogen igen.

Det är ett fodertillskott som "smörjer" leder och muskler.

Även Walle uppförde sig mycket bra på promenaden. Han går så lugnt och fint brevid Latin!!
Nu kan vi stanna och stå still. Gå in in skogen och runt träden utan att trassla in oss i longerlinan  

På vägen hem hittade Walle en grankvist som han tog upp med munnen. Den bar han med sig en bra bit innan han släppte, hi hi. Han har nog tittat för mycket på Lexie    


Sist men inte minst har vi lilla BusTheo.

Dessa ögon säger allt!!!  


   



 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards