Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Tjihoooo!

Av Natalja - 27 mars 2012 16:24

Ni kanske undrar vad jag menar med denna märkliga rubrik?
Jo, jag har ridit Bella igen  

Å hon gick KANONBRA!!! Det är så otroligt roligt att rida en häst som henne. Hoppas, hoppas, hoppas att Walle blir mer åt det hållet än som Latin.

Jag började rida och som den Fuxdam som hon är var hon bara tvungen och testa mig lite.

Men det gör inget för man kan med lätthet korrigera henne och lugnt rida vidare.

När jag var klar (läs dötrött) fick matte Malin ta över.

Jag tror hon också säger tjihoooo efter det passet. Bella gick MEGASUPERDUNDERbra!! 
På fredag kör vi en favorit i repris (hoppas vi)


Mina pojkar är i fortfarande i full fällning. Det är ju klart, de kan inte göra som vi. Hänga undan vinterjackan på en gång, för när det blir kallt och frost hämtar vi bara våran jacka från garderoben. Det kan inte hästarna göra. Därför är det väl lika bra att de har lite lurv kvar även en bit in i april.   


När jag lockade in hästarna på logen för att dela ut dagens kraftfoder, upptäckte jag att Latin skaffat sig en STOR skönhetsfläck.


 


Mmmm....mysigt!

Lite senare upptäckte jag även en platt bajshög i hagen.

Gissar att det är precis den som Latin sovit på   


När alla var borstade och färdigätna ser jag att en viss yngling fortsätter att tugga. På sitt GRIMMSKAFT!


 


Vilken busfölsing!! Jag sa till honom att så där gör inga duktiga fina pojkar, men det var som att tala för döva.

Han lyssnade inte alls utan stoppade istället in mer grimmskaft i munnen.

Ja ja... han är precis som Theo. Stoppar allt i munnen just nu   


I somras investerade jag i en hovrasp. Det var när Latin trasat sönder någon av sina hovar som jag tänkte att det kunde vara smart att ha en hemma om det är något man behöver fila till.

Idag tänkte jag att det är ju en bra träning för de små.

Att bara lyfta fötterna är ju numera en baggis för de båda.

Så jag lyfte och sen filade jag lite. Ja, ni behöver inte vara rädda att jag på något sett ska fila fötterna snea eller strunta i att ta hit hovis i framtiden. Jag lyckades knappt fila bort en micromilimeter ens.

TUR att jag inte är hovslagare, ha ha

Men de fick i alla fall känna på den och de klarade uppgiften galant.


 


Ja ha, nu väntar jag bara på att Roger ska komma hem så jag kan ge mig ut på en sväng med Tiinen    

 
 
Maria

Maria

29 mars 2012 23:04

Hmm - tuggar/suger på grimskaft gör Eddie också. Undra om det är någon period dom går igenom eller om det är ett drag från deras fina pappa W ;)

Visst är det kul när man får rida lite på rikigt =) Jag blir så himla glad varje gång jag hoppar av min Bella efter ett ridpass - det är helt underbart!!

http://zirrit.blogg.se

 
Ingen bild

http://4-everexistwithyou.blogspot.se/

31 mars 2012 06:50

Hej jag hittade en tråd du skrivit på bukefalos för flera år sedan därav att jag dyker upp här:)..Du hade skrivit om en häst som gått som körhäst och som var väldigt framtung och svår att ställa i ridningen osv:)..Jag har en medryttarhäst som står på Norf ridskola i norrköping. Han är ett lettiskt halvblod och kommer från början från lettland där han gick som körhäst hela sitt unghäst liv. Han är endast riden sen förra sommaren men har utvecklats fint. När man rider är det ibland svårt att få honom att sljuta på bakifrån utan han lägger all kraft på bogarna och bär sig fel samt att han blir alldeles för ihop krullig i formen om du förstår vad jag menar:)..Skriver till dig för jag tänkte att du kanske har några tipps:)..Vissa pass är han superfin och man verkligen känner skillnanden men så fort han tycker det är jobbigt så lägger han all kraft på bogarna och bara drar..tack på förhand och trevliug blogg:)..mvh jessie och Eiro

 
Ingen bild

Natalja

1 april 2012 22:22

Maria: Ha ha, JA vi skyller på pappa W!!
Undra om alla Bellor är trevliga att rida ; )

Jessie: Kul att du hittat till min blogg. Det är just detta som fick mig att börja blogga. Jag har själv fått massor av bra tips genom andras bloggar.
Det är lite svårt att svara så här i kommentarsfältet så jag tar med din fråga i ett inlägg istället.
Förhoppningsvis hinner jag med det inlägget redan i morgon : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards