Alla inlägg under maj 2012

Av Natalja - 3 maj 2012 14:37

Å med den kom flugorna.

Jag smet ut med grimmor och flugpannband ihop med en påse hö.

Än så länge är kulorna kvar men har jag tur så är de väck innan veckan är slut.





 

Av Natalja - 2 maj 2012 22:11

Det blir lite tokigt när veckan börjar med en onsdag.

Jag som är förvirrad och vimsig i vanliga fall, har svårt att hålla ordning på allt  

När jag dessutom inte får sova till typ nio så funkar ju inte huvudet bättre precis.

Hur som helst, vi började dagen med att tillbringa några timmar på "öppna förskolan". 
Sen hem och äta lunch och även ge hästarna sitt lunchhö.

Solen gassade och de långbenta djuren hade det skönt i värmen.


   


Sen tog jag med denna lilla solstråle:


 


och körde till en av Karlskronas ridklubbar. Där väntade Sofia och Sandra med sina fina hästar.

Sofia fick testa min dressyrsadel, hon är på jakt efter en som kan passa hennes unghäst.

Sandras lilla Lookie fick sig en omgång knådning. Det tyckte hon var supernice.

Roligt att komma iväg och göra lite hästjobb!!
Theo sov större delen av besöket men i slutet var han vaken och pratade.

Plötsligt kom det in en annan häst i stallet och Lookie gnäggade.

Oj va rädd han blev!! Jag fick lyfta upp lilleplutt ur vagnen och sen kom leendet igen   


Hemma på gården väntade sen alla djuren. Hundar och hästar fick sitt och hästarna fick ett nytt matbord.

Deras gamla höhög håller marken fuktig (eftersom det har varit så blött i marken tidigare) Nu när det har blivit varmt så har det kommit dit en massa flygodjur. Vet inte vad det är för sort men jag gissar att hästarna gärna äter utan flygande odjur.

Nu får de sitt hö i andra änden av hagen.


 


Jag får asa runt på höpåsarna lite längre men lite extra motion har ingen dött av.

Eventuellt blir knipps knipps i morgon..... återkommer när jag vet mer   

Av Natalja - 1 maj 2012 22:40

Vi firade in våren med ett härligt dressyrpass i kohagen bakom huset.

Jag gjorde Latin fin och klädde honom i kandar och lindor.

Han kändes väldigt fin och efter lite busgalopp så blev det fart i de gamla benen!!
















  

Min fina Latin!! Jag blir så glad bara jag tänker på honom   

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards