Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

Redan två år sen....

Av Natalja - 16 juli 2012 16:11

Hovis var här, han kom 40 minuter för tidigt den rackarn så jag hann varken mocka på logen, ta in hästarna eller göra dom fina innan. Dessutom var det fullt röj på gårdsplanen då logdelen har tömts på gamla redskap. Stormen gjorde inte atmosfären lugnare men jag har verkligen tränat på att alltid hålla mig lugn och säker och det smittar av sig på djuren. Tog in Jojje först och han är ju så cool så han går ju fram överallt.

Sen var det Latin o Walles tur, de trippade och hade så bråttom. Det funkade tills vi kom till en smal passage mellan mjölkrum/sadelkammaren och svärfars bil. Lät Latin gå lite före och efter traskade den grå.

Duktiga pojkar!

Bengt började med Latin och där var det inte mycket att ta. Han sliter ju en hel del på fossingarna när vi rider.

Han var för övrigt fin i fötterna och vi kom båda överrens om att han inte behöver skor (än).

Sen var det Walles tur och han lyfte så fint på benen när Bengt bad om det! Härligt!!
Det var hans högra bakben som han en gång drog till sig men Bengt höll kvar, jag morrade lite och så slappnade han av och gjorde inget mer efter det.

Även lilla Jojje var superduktig och stod helt stilla, denna gången försökte han inte ens bitas.


Hovis berömde de små och sa att det märktes väl att de var valacker nu. Skönt att även han märker skillnad!

Han tyckte också att Walle växte snyggt och han gillade hans modell. Mmmmm, sånt gillar alla hästägare att höra men jag som haft min i 13 år vet att han inte säger något han inte menar   


Det drog in väldigt mörka moln och innan jag hann springa in så öppnades himlen. Hästarna fick vara kvar i vinterhagen och på logen. De fick en bale hö som de mer än gärna började knapra i sig.


Ser tillbaka i bloggen och har svårt att förstå att det redan har gått 2 år sen vi var i Stenestad, jag och Latin.

Vill du också färska upp minnet kan du läsa om det första besöket HÄR.

Jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat drömma om att Latin skulle få vara med så här länge.

Att han skulle hålla sig så fin i formen och kunna gå utan skor.

Att han dessutom verkar trivas med sitt liv är ju helt FANTASTISKT!!

 
 
Ingen bild

Ann

17 juli 2012 15:41

Jag han har fått det bra Latin! Han kunde inte bo på ett bättre ställe!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards