Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

Sol, kära sol!

Av Natalja - 24 juli 2012 16:59

Ja... det blev sommar till slut. Men jag är nog lite tråkig som tycker att det nästan är FÖR varmt. I alla fall när man vill vara igång och gör lite nytta. Ska man bara slappa och ta det lugnt så är det ju hääärligt med sol o värme.
Nåväl, jag ska inte klaga för då får man väl sig en känga av alla soldyrkare   


Jag tyckte att hästarna tränat klart med presenningen nu (den har varit kvar ute i hagen så de har kunnat testa den själva hur mycket de vill) så jag gick ut i hagen för att ta med den ner till ladan.

Vad händer då?!


    


Jo Jojje envisas med att ställa sig på den! Inte ens när jag sprang iväg lyckades jag få ut den ur hagen. Jojje sprang efter å så blev det tvärstopp varje gång han klev på den... Knasiga ponny!!


Till slut... när jag sprang riktigt fort kom jag ut ur hagen med presenningen
(hi hi, är det någon som tror på att jag lyckades springa ifrån en shettis?)

Igår var vi och grillade i Bjälkatorp med alla föräldrar och bäbisar ur vår föräldrargrupp.
Då fick Theo en ny kompis.

 

Deras kise hoppade upp i vagnen brevid Theo för att sova. Världens goaste katt! Den bara spann när Theo kliade honom i pälsen så hårstråna yrde. En sån kise vill jag ha!!

Apropå Theo, han börjar ju bli stor nu min pojk. På torsdag blir han 9 månader, galet va tiden går fort.
Nu har han kommit på hur man tar sig framåt, han har bara kasat bakåt innan. Lyckan var stor när han kom in under bordet och hittade datorsladden! Ajaj lilla buspojke!

 

Han kommer att passa bra ihop med busJojje!

Hittade förresten en rolig bild i mobilen som jag nog inte har visat förut.
Hästarna får nyslaget gräs i hagen och kolla va dom står nära varandra   

 

Det är så kompisar fungerar! Delar på allt utan att kivas.
Gissar att Latin körde iväg de två yngre sekunden senare....   

Nähä, nu får jag snart börja packa ihop mig. Imorgon ska vi till Ullared!

 
 
Victoria

Victoria

25 juli 2012 13:11

Fin blogg! Va gärna med i tävlingen veckans blogg på min blogg! Resultatet kmr på söndag!

http://dressyrhumor.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

28 juli 2012 16:25

De är verkligen jätte roligt att jobba med dom små! Dom är så oförstörda och väldigt, väldigt nyfikna!

I och med att dom inte har varit med om något läskigt i livet så känns det som om allt man presenterar bara är en spännande lek och det är bara att passa på och njuta =)

http://zirrit.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards