Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Bara 2,5 cm?

Av Natalja - 31 juli 2012 20:37

Ja, mer är det inte som skiljer den "nya" sadeln från den gamla. Å ändå känns de där centimetrarna SÅ väl!

För övrigt är de väldigt lika förutom att den nya är i läder istället för konstmocka.

Det är fortfarande en Isabell Werth


 


Men denna gången är det inte Wintec som är tillverkaren utan Bates!


 


Å då kan man säga att vi är tillbaka på ruta ett! Latins första sadel var en Bates Caprilli (allroud mot hopp)!

Men jag fick byta bort den när han var fyra och växte ur den.
Då blev det en Zaldi Star istället å så småningom även en Zaldi Atlanta.

Det var när Latin började byta skepnad mellan sommar och vintertid som jag bytte dessa två Zaldi mot mina nuvarande Wintec sadlar.

Hur ligger den då? 


   

I sadeln satt ett svart järn = normal så det byttes mot ett rött. Egentligen brukar han ha det vita (vidaste) men det sitter ju i den andra sadeln och det röda var löst. Den ligger kanon på honom, vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker den ligger BÄTTRE än den andra   


Hur känns den då?


 


Den är uuuuuuuuuuuuuuunderbar att rida i!!

Jag sitter så mycket bättre och även om det inte syns så har jag mer plats för rumpan, he he.


Vad tycker Latin då?



Äh, han säger ju inte så mycket......  

Men med tanke på hur han travar med denna sadel så är han rätt nöjd han också!


Vi gav oss ut på en tur bland myggen.


 


Medans vi var iväg så motionerade de andra två i hagen.








Fina Walle!! Sällan har jag skådat en sån vacker åring!! Å tänk... han är min     

När jag o Latin var tillbaka efter en mycket trevlig tur, släppte jag ut Latin i vinterhagen. Sen gick jag och hämtade Walle och ledde honom bort till Latin. Men han var inte kvar vid grinden, nej denna gamle bruna valack sprang runt i vinterhagen och skrek efter de små. Tokigt, han beteer sig värre än de små när han blir själv!
Jojje väntade snällt på sin tur. Det är jag SÅ glad för speciellt med tanke på hans förflutna som utbrytarkung.
Inte en enda gång har han rymt här och jag hoppas vi behåller den statestiken!


 
 
Ingen bild

ida

31 juli 2012 21:34

Han är jättefin Walle, trots lite dåligt med gräsverkar han både växt på höjd och bredd! Vad för kraftfoder och hur mkt ger du honom?

 
Ingen bild

Natalja

31 juli 2012 21:56

Ida: Tack! Ja, han växer jämt och bra! Han får hö (fri tillgång både i gräshagen och i vinterhagen) och ett par gånger (alltså inte varje dag) i veckan får han ett halvt kilo HippoGrow Alfa.

 
Maria

Maria

1 augusti 2012 13:12

Han ser supersnygg ut din lilla Walle =D Rund och fin i kroppen!

http://zirrit.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards