Direktlänk till inlägg 28 oktober 2012

Gäsp!

Av Natalja - 28 oktober 2012 20:59


Gäster, kalas, vintertid och en hostig 1 åring....

Ja det tar verkligen på krafterna.

Det känns ungefär som om jag har sovit 3 timmar denna helgen Zzzzzzzzzzzzzzzz. 

Nu har i alla fall pojken blivit en STOR pojk.


 


Han fick många roliga saker och åt tårta med stor aptit!


När lugnet hade lagt sig över Lycke, tog jag min gamle häst på en ridtur.

Han har ju vilat i veckan och det har bara varit bra för honom.

Tyckte nästan att han hade gått ner lite i vikt men nu har han rundat på sig och har dessutom skaffat sig en tjock och fluffig vinterpäls   


Hittade förresten ett finfint träns på HästNet som jag slog till å köpte.

För jag har ju nästan inga träns, he he

Det passade perfekt och Latin var SÅ snygg i det!!


Vi tog en runda i skogen först, skrittade en hel del men kände på traven en kortare sträcka på vägen hem.

Han var framåt och kändes super! För första gången kände jag att jag kunde länga hans trav genom att rida lätt "långsammare". Rundan tog väl ca 30 minuter så jag tänkte avsluta med ett par varv i hagen.

Lurade ut Roger så han knäppte lite kort med min knäppa kamera.

Den lever verkligen sitt egna liv och gör precis som den själv vill!
Ja det kommer ni snart att se   


Men men, min bruna häst som alldeles nyss flög fram på en grusväg, förvandlades till en stenbumling som försöker rulla i en uppförsbacke. Han liksom la i handbromsen och kändes motsträvlig.

Lyssnade inte alls på mig   


Detta djur..... Latmask!

Försökte att inte bli sur men det är minsann inte lätt alla gånger.

Jag skulle ha tagit ett djupt andetag, hittat balansen och ridit vidare, men istället tappade jag min sits och började driva med ben och så satte händerna igång att fippla. Suck!

Som tur var kom jag till insikt och avslutade ritten i ett ganska trevligt tempo med en helt ok form.

Han gick framåt igen och jag hade den där fina kontakten med bettet som jag så länge letat efter.

Men MIN form är inte ok! Nu måste jag ta tag i de där extra kilorna som hänger kvar lite här och där.


Halt (med ett bakben på drift)



Fin galopp!



TJOCKIS-MATTE!



Mer trevlig galopp   



Lite "uppförsbacke" i alla fall



Nya tränset, snyggt va!



Galopp! Tänk så "lätt" han är att rida nu   
Inga sporrar behövs och han hänger inte i tyglen, härligt!!



Snällare ögon får man leta efter!



Lätt och fin trav.



Jag spanar på de vilda unghästarna som har galopptävling i vinterhagen   

Latin är duktig och fortsätter jobba på.



Å med hjälmen på sne   



Fjäderlätta framben och spetsade öron! Är de verkligen Latin jag rider?



Han är så rolig att jobba när det funkar.

Han har faktiskt lättare att lägga undan gamla olater.

Jag däremot hänger envist kvar..... Morr!



Ja som ni ser så bjuder min kamera på många olika kvalisorter på bara en kort stund.

Nu ska jag skynda i säng för man vet aldrig när pojken bestämmer sig för att vakna       






 
 
Sara

Sara

31 oktober 2012 17:20

Han är verkligen jättefin! :D

http://helgur.blogg.se

Natalja

31 oktober 2012 21:28

Tack, ska hälsa honom det med risk att han blir lite mallig : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards