Direktlänk till inlägg 23 november 2012

JAG överlevde!

Av Natalja - 23 november 2012 21:02

Samma problem idag, fast ännu värre! Idag har lille Theo varit på inskolningen utan sin mamma mellan 9-14.

Han tycker det är kalaskul på förskolan, massor av roliga leksaker, snälla kompisar och trevliga fröknar.

Vad ska hans stirriga mamma hitta på i så många timmar?
Sitter jag hemma och tittar in i en vägg så hinner jag väl äta upp alla mina naglar, så istället tog jag tag i ett annat orosmoln.


Malin dök upp här på gården strax efter kl 10.

Jag hade placerat Silver framför släpet och fyllt på med kraftfoder i en grön hink.

Sen hämtade vi den långbente gråa ynglingen och trippade bort till släpet.

Vi hann knappt öppna baklämmen innan han var inne.

Ja det är ju inga problem att få in honom, det är det där med att stänga som jag är orolig för.

Malin stod där fram och höll i hinken.

Jag klappade honom lite på rumpan och vips var bommen stängd bakom honom.

Han tog ett steg bakåt och hoppsan!! Där tog det stopp! Han reagerade genom att gå upp i piaff   

Jag var redo att ta bort bommen igen och som tur var så lugnade han sig INNAN jag fick upp den.

Hade han fått gå ut i det läget hade det varit 1000 gånger värre nästa gång.

Vad tänkte jag med? Ingenting förmodlingen.

Som tur väl var så tänkte Malin åt mig och kommer att stoppa mig om jag i framtiden tänker så knasigt.


 


Vi körde en liten runda och han höll sig lugn hela tiden. Mitt hjärta slog i normal takt och benen hade slutat skaka. Tänk så nervös man kan vara... helt i onödan! Det gick ju bra, JÄTTEBRA!
När han skulle ut gjorde vi som innan, fast tvärtom.

Han hade inte bråttom ut utan stod kvar snällt tills Malin bad honom backa!!

 


Massa gott fick han efteråt!!



  


Han är verkligen glad för mat   


 



 
 
rackemarie

rackemarie

24 november 2012 09:33

De där dagisinskolningarna kommer jag ihåg. Tror det är mest föräldrarna som tycker det är jobbigt att skiljas från sina barn. Mina ungar älskade sitt "gagisch"(dagis!). Den yngsta kunde vara lite ledsen och gråta när jag lämnade henne ibland. Hemskt, men när jag ringde från jobbet en kvart senare var hon hur nöjd och glad som helst.

Vad duktig din lille häst är som går på så fint och åker en liten sväng redan:)

http://rackemarie.bloggagratis.se

Natalja

26 november 2012 20:39

Så är det : )
skönt att det lessna går över så fort! Gissar att jag kommer ringa ett antal gånger i framtiden!

 
Ingen bild

E-K

24 november 2012 12:37

Vad skönt att det gick så bra! Jag visste väl att det inte skulle bli några problem för lilla grå, han har ju världens bästa matte med massor av förnuft i huvudet! ;)

Natalja

26 november 2012 20:37

Jaaaa, det var väldigt skönt!
Åh tack!! : )
Å så har jag en väldigt duktig liten häst också ; )

 
Ylva

Ylva

28 november 2012 14:58

Jättefin och duktig liten häst. Jag minns inskolningen av min son.. Jättejobbigt! Speciellt för mamma... ;)

http://www.ylvablom.se

Natalja

2 december 2012 21:45

Jo det verkar vara värst för mamman : ) Vet flera som lämnar inskolningen till pappan! Fast handen på hjärtat, jag tror de tycker det är minst lika jobbigt som mamman!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards