Direktlänk till inlägg 13 april 2013

Promenad med matvraken

Av Natalja - 13 april 2013 23:59

Nu ÄNTLIGEN börjar familjen Karlsson/Lennartsson bli friska igen.
Vi har alla tre kämpat mot förkylningar och kräksjukan i nästan 4 veckor totalt.

Så idag tog jag den stora bruna hästen i vänster hand, den yngre grå i höger och gick på en promenad.

Han var lite dryg (inte konstigt med tanke på att han inte varit ute på veckor, men Latin höll pli på honom och snart var han from som ett lamm... istället skulle pojkarna ÄTA på allt de kunde komma åt.

Granar, ljung, mossa å ett och ett annat tort löv.


Sen fick den lilla svarta gå ut en sväng och det tyckte han var superkul!

Efter motionen fick de kraftfoder och jag borstade av den värsta leran.

Man har inga rena hästar när de går på lösdrift men man har glada och lyckliga hästar och det är väl huvudsaken   

Sen öste jag ut all pissig halm, ja det har regnat i nästan två dagar så hästarna har bott på logen en stund och därför var det väldigt grisigt där... Tror jag körde ut 5 kärror. Strödde ut lite kalk på golvet för att få bort amoniaklukten och sen ny fin halm.
Ja, sen orkade jag inte mycket mer.... Är inte helt tillbaka i gängorna än. Gick in o vilade en stund innan det var höpackning och vattenbyte.


Nu så här mitt i natten håller jag på att plugga in LA:1

I morgon är det nämligen Pay & Ride i Jämjö och jag tänkte testa att rida LA på Bella...

Börjar dock med en LB som uppvärmning.


Här är vi som ska vara med:


Startlista Pay&Ride 14/4

Startlista

13.00 Veronica Sundström-Rubina LC:1

13.15 Samuel Clementson-Mirabella Starlight LC:1

13.30 Amanda Kentler-Rubina LC:1

13.45 Lina Olsson- Penny LC:1

14.00 Anni Magnusson-Embla LC:1

14.15 Natalja Karlsson-Mabella LB:1

14.30 Anni Magnusson-Embla LB:1

14.45 Natalja Karlsson-Mabella LA:1

15.00 Kim Lindau- Carnado LC:1

15.15 Isa Karlström- Sigge LB:1


Bilder från förra årets programmridning







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards