Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Nu har jag svaret

Av Natalja - 23 april 2013 22:11

Ja nu är det så gott som officiellt...

Anledningen till att jag är så himmelens trött och plötsligt inte får plats i Bellas sadel är att jag är gravid!

Kommer alltså inte bli mindre i sommar/höst   

Bäbis nummer två är beräknad att titta ut den 3 november.
Tvärr så mår jag väldigt illa typ hela tiden och det gör att jag har ännu mindre ork och absolut knappt någon lust att göra mer än nödvändigt! Hoppas att illamåendet kan gå över snart så jag kan sätta igång igen.


Mockar, matar och borstar gör jag ju i alla fall och igår passade jag även på att mäta Walle.

Han fyller ju snart 2 år och det ser ut som han har växt en del.

Fick det till 162 cm fram och 163 cm bak!

Det blir ingen liten kille den där grå, men det passar ju bra till mina långa ben   


 

bild från 2010   

 
 
Sara

Sara

24 april 2013 07:57

Åh vad kul, grattis! :D

http://helgur.blogg.se

Natalja

28 april 2013 21:14

Tack snälla!!

 
Ingen bild

Annie

24 april 2013 10:55

Grattis igen!

Natalja

28 april 2013 21:14

Tack söta du!! kramar

 
Torill

Torill

24 april 2013 14:56

Ohhlala.. grattis :-) Tycker inte det var länge sedan du var 'ogravid' ;)

http://stallveckholm.wordpress.com

Natalja

28 april 2013 21:16

Tackar tackar!
Ha ha, precis! Det gäller att smida medans järnet är varmt ;)
Idag är det nästan exakt 1,5 år sen Theo föddes och ett halvår kvar innan nästa kommer.

 
Maria

Maria

25 april 2013 11:28

GRATTIS!! Vad roligt :D

Tänk om vi hade bott lite närmare varandra (än typ 150 mil...) då hade vi kunnat ha både bebishäng och unghästträningar med halvbröderna - hade varit skoj!!

http://zirrit.blogg.se

Natalja

28 april 2013 21:17

TACK!!!!

Ja, det hade verkligen varit roligt!!
Säg till om ni åker söder ut någon gång, det hade varit så kul att träffas :)

Lycka till med din bäbismage, snart är det väl dags?

 
Maria

Maria

29 april 2013 09:04

Jo - jag är beräknad till 8 maj så de är inte många dagar kvar :) om inte den lille bestämmer sig för att stanna inne i magen ytterligare två veckor eller nåt - då kommer det att kännas som en hel evighet innan den tittar ut :)

http://zirrit.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards