Direktlänk till inlägg 16 juni 2013

Avslöjad!

Av Natalja - 16 juni 2013 21:26

Ja gott folk. Det är med en viss sorg jag skriver att årets CR-kurser är över för mig   

Nästa kurs är i Augusti och då är jag på tok för rund för att svikta.
Som tur var gav denna sista kurs så otroligt mycket så jag hoppas jag kan leva på det tills nästa år.

Sista passet red jag på finaste Angelo, den guldgula haflingerpojken!

Han som alla andra sprang in i släpet (alla måste gilla Bojsläpen)

Vi slapp undan regnet och eftersom jag inte ridit honom på länge så satt jag upp för att känna lite på honom.

Han  var lika fantastisk och rolig som sist.

MEN helt plötsligt kom alla mina gamla olater fram   

När han satte upp huvudet så började jag ratta och trixa med händerna. Jag spände rumpa och lår å förmodligen andades jag inte ens. Blicken var nere i manen och inte alls där den skulle vara.

Oj oj oj, Angelo visade verkligen när jag gjorde fel!!
Kolla bara:





Ja, ni ser ju själva! Jag trycker ner handen i hopp om att han ska komma till arbete.

Jo men visst, det är ju precis så man gör! *NOT*

Sara fick mig att göra halt. gå igenom min kropp och hitta alla fel jag envisades göra.
Direkt mjukade han...


 


Så fick jag fortsätta och vara SUPERnoga med att inte ratta med händerna, 

Jag fick verkligen anstränga mig för att inte flippa och hamna i de där gamla olaterna igen.
Sen tog ju den gule sin chans och trots att jag sen hade kontroll på kroppen och var avslappnad så satte han upp sitt huvud. Jag fick då order om att bara fortsätta utan att göra något, bli passiv i handen och vänta.








Inga mer låga händer. Jag håller min position i alla övergångar, vägar och skolor.
Då hände det som jag ville uppnå på typ 1 sekund (vadå otålig ryttare)













Så lätt det är när man bara gör rätt, men va svårt det är att bara göra rätt   

Sara var verkligen på mig idag (med all rätt) och till synes så gav det resultat. 

FILM


Så ännu en inspirerande och lärorik kurs är till enda.
Nästa gång kommer jag sitta bänkad med kameran och fota mina kurskamrater och deras fina hästar.


När bil och släp ändå var ihopkopplade passade jag på att lastträna Walle igen.
Han var nästan lika stimmig som sist, om än lite värre, Det blåste ganska mycket och ALLT var så där farligt igen, Men han klev på lika lätt som förra gången och ut igen lika snabbt. Vi höll på så ett bra tag och till slut stod han inne med alla fyra benen och åt ur krubban, Han stannade inte många minuter men så fort han backat ut, gick han in igen. Fortsätter vi så här ett par gånger till så stannar han nog kvar där inne lite längre.

Jag hade mellanväggen lite mer mot mitten denna gången så jag kunde gå på andra sidan emellanåt.

Han gick lika snällt in även om jag inte gick före utaa gick brevid.   


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards