Direktlänk till inlägg 19 augusti 2013

Det har hänt en hel del!

Av Natalja - 19 augusti 2013 21:06

Den största skillnaden om man ska jämföra Walle 2 år med Walle 1 år, är att nu vägrar han gå på väg TILL hagen. Förra året stannade han på väg från hagen....!


Jag gick ut till hästarna efter maten och planen var att lastträna igen.

Först fick alla tre lite kraftfodret och de borstades plus koll av samtliga fötter.

Sen tog jag med Walle ut och gick ett varv runt gårdsplanen. Släpet stod öppet men jag ville gå in direkt.

Jag rasslade med presenningen vid veden.

Slog lite i dörrarna och gick över lämmen ett par gånger innan han fick gå in.

Hinken stod på golvet inne i släpet så han var tvungen att gå en bra bit innan han ens såg den.

Lät honom ta en tugga, sen backade vi ut och gick ett varv igen.

Så höll vi på ett par gånger tills han gick hela vägen in och såg lugn ut.


Han hoppade till en gång men han gick inte bakåt då.

Nu är det nästan dags att flytta släpet igen, hehe.

Tog en sväng förbi mototslandet också. Ett uppskattat besök.


Sen tänkte jag gå tillbaka till hagen och hästskrället tvärnitar.

Provar ett par gånger innan han frivilligt hänger med.

När han stannar håller jag bara ett litet tryck i grimmskaftet och ger efter direkt när han rör sig framåt.

Nöjda och glada hästar fick sen gå in i gräshagen för att tillbringa natten där. När det var tomt på logen mockade jag och skulle slänga ner hö.

Igår slant jag på stegen och blev lite blåslagen å sträckte låret. Så idag gick jag extra försiktigt.

När det hände igår så skrek jag till å hästarna var då kvar i skogshagen. Latin kom travandes in på logen och fram till mig direkt. Märkligt, så har han aldrig gjort innan!!!!


"Lilla" Walle förra sommaren


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards