Direktlänk till inlägg 24 augusti 2013

Kursdags

Av Natalja - 24 augusti 2013 14:24

ÄNTLIGEN vad det dags för CRkurs igen och trots att jag inte kan vara med så har jag sett fram emot denna helg.

Kul att träffa alla igen och väldigt intressant och lärorikt att titta på de andra.

Det kan man inte riktigt göra när man är med själv. Det blir så mycket fokus på sin egna träning att man kan inte ta in mer. Då hade huvudet garanterat spruckit!


Här har vi Nina (min arbetskamrat) och hennes arab Junior.


         


På sista bilden sitter Nina på två bollar. Detta för att hitta hennes sittben. Jag har också blivit utsatt för detta tortyrredskap men oj vilken AHA-upplevelse det blir sen när bollarna plockats bort.


Tittade självklart även på Lillan och henns Chess.


     


Det som är så fantastiskt med vår tränare Sara, är att även om hon menar samma sakt till oss alla så anpassar hon ord och förklaringar så det passar varje individ bäst. Genom att lyssna vad hon säger till andra får mig att tänka och titta och tänka AHA, trots att jag bara står på marken.

Hon har en hökblick och ser direkt vad som felas och vad som förbättrats.

Å nog märks det på deltagarna att det är två månader sen förra kursen.
Alla har nog lagt till men någon ny liten olat eller tappat lite balans/bålstabilitet.  

Det är väl fördelen med att inte rida alls, man kan inte göra fel   


Innan jag vände hemåt för att äta och låta kursdeltagarna äta och ha teori hann jag kika på islänningarna.

De ser så smidiga och behändiga ut så när höjdrädslan ökar om några år får det nog bli en sån!


   


Ska ner en sväng till i eftermiddag/kväll och fylla på med lite mer inspiration och energi!

Perfekt när det är så nära hemmifrån.... knappt en kilometer bara!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards