Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Vilket äventyr

Av Natalja - 26 januari 2014 07:03

   Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag är nöjd med gårdagens insats eller inte.
Och om jag inte är det så vet jag inte om det är hästen eller mig själv som jag är  mest missnöjd med.

Mina förhoppningar var skyhöga och egentligen helt onåbara..

Därav min eventuella besvikelse.
MEN vi kunde lasta, han kom ur släpet. Inget blod, Inga brytna ben.
Ingen som slog sig, ingen häst kom lös och vi tog oss även hem helskinnade.


Hade ju önskat lite mer fokus från oss båda,

Mindre luftsprång och lite mindre rädsla ( så får ni gissa vem som gjorde vad)


Lite bilder från början till slut


Vi tragglade inte så länge med lastningen, han backade någon gång och sen stängde vi.

Han var lugn i släpet.


   


Färden ner till ridbanan gick lugnt och vi backade in på gårdsplanen.

Han var lugn när vi stannade men oj så läskigt det var att gå ut på en annan plats.

Där fanns massa otäcka saker OCH hemska hästar!!
Ja det var nästan så han ville in i släpet igen.

Vi gick in på ridbanan


      


Han känns ju rätt så stor när han spänner upp sig så!
När han landat lite så gick jag några varv runt ridbanan.


 


Längst vägen stötte vi på fler farligheter,
Hans nyfikenhet tar dock snabbt över!


   


Sen kom räddaren i nöden, Sara!


 


Vi gick igenom lite om hur jag ska göra och vad jag har gjort.
Sen att allt inte fastnade i huvudet på mig är en annan historia.
Jag försökte gå med honom men han passade på att visa sina spänstiga bakben, sin räsergalopp och imponerartrav. Stannade ibland som en tjurig shettis eller drog iväg som en busig shettis.
Hum... undra om han umgås för mycket med en viss liten shettis!

Fick inte honom att följa slacket och fick då testa en rörelse.


       


Det gick väl hyfsat bra men fokus var på allt annat än mig!

Efter det skulle jag forsätta att gå, skicka in honom på volt osv men han eldade upp sig och blev helvild.
Slog bakut så jag trodde Sara och Sandra skulle få en åktur till månen.
Lät honom springa av sig lite istället och så länge har jag nog inte longerat honom tidigare,
När han var lite lugnare och jag var helt slut så provade Sara honom.
Direkt slappnade han av och såg så trevlig ut...
De avslutade ett avslappnat småprat.


      


När vi var klara skulle vi bara ta oss hem. Trött unghäst ville inte gå in i släpet.

Frustrerad matte funderade på att byta hobby (eller häst)
Till slut lockade vi in honom med hinken och stängde om honom.
Körde hem och med trötta ben halkade han på en snöig bakläm som Bambi på hal is,

   


Jag tror han tyckte det var skönt att komma hem till kompisarna och ta det lite lugnt.

Lite duktig var han ju allt.
Första gången hemifrån sen han flyttade hit.
Fjärde gången han åkte släp.
Nu får han vila ett par dagar så fortsätter vi att träna honom på onsdag,

Tack för hjälpen och stödet Sandra!
Hade inte kommit så här långt utan dig   




 
 
Sandra

Sandra

26 januari 2014 21:54

Ni var duktiga, BÅDA två. Walle som faktiskt åkte släp både dit & hem och du för att du manövrerat och överlistat din fina unghäst! Det är värt guldstjärnor! Kram

http://Finpixia.blogg.se

Natalja

31 januari 2014 12:47

Tack snälla du!
Behöver nog en hel del stöttning framöver, men det vet du ju redan ;)
Kramar

ps, å jag visste inte att bloggade igen, va kul!!

 
Evelina

Evelina

27 januari 2014 22:29

Vad kul att ni är på gång! Ska bli jättespännande att se vad det blir av honom, hejja er :D

http://dressyrwelsh.blogg.se

Natalja

31 januari 2014 12:48

Sakta men säkert tar vi ett steg i taget ( å så lite luftsprång )
Tack! Tycker också det är spännande, lite FÖR spännande ibland ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards