Direktlänk till inlägg 11 april 2014

Lyckad kupp!

Av Natalja - 11 april 2014 22:25

Det är väl ingen som undgått att märka att jag blivit en riktig fegis sen jag fick lille Sid.

Nervös och stirrig är mitt nya jag!
Hur medveten jag än är så är det helt omöjligt att styra över detta nya beteende.

MEN det blir bättre, lite bättre för varje "farlig" sak jag övervinner.


Igår hade jag en tanke, en liten fundering på om jag skulle ta och sitta upp på Walle.

Detta var på morgonen, strax efter frukost.

Det räckte med tanken, sen var det kört.
Jag fick gå på dass och ja ni vet... fick svaga knän, hjärtklappning och svårt att ta djupa andetag.

Löjligt va?

Körde Theo til dagis och sen hem för att koppla släpet.


Sandra kom och jag berättade om min "åkomma" och sa även att det inte är någon idé att jag sitter på honom före 3 årstestet för jag kommer bara skrämma livet ur honom och förstöra en massa.

Å eftersom jag knappt kunde ta hand om mig själv så tog Sandra hand om lastningen.

Jag petade lite där bak och stängde sen efter den grå.

Vi körde hela vägen ner till banan, en kilometer bort.

Han skötte sig bra och gick lugnt ut.


Sandra började med att leda honom runt ett par varv.

Sen satt hon upp, helt själv. Jag stod inte ens där utan en bit bort.

Å så satte de igång.

Efter en stund fick vi publik men det var inget som störde ekipaget.

Över lag var han mer framåt. Tjurade någon gång mot spöet men så hakade det där högra bakbenet lite också.

Så som bilderna i gårdagens inlägg visar så gick han i en bra form med lätta steg.

Han är lugn och stabil å knappt ens jag kan tro att han inte är tre än.


När Sandra var nöjd bad hon mig komma in på banan å så såg hon så där lurig ut.

Å så sa hon att det var dags.
Jag skulle upp!!
Å visst ville jag å inte kunde jag säga nej.

Det bästa av allt var att jag inte ens hann bli nervös.

Fick låna väst och hjälm av Sandra som naturligtvis var snäll och höll i fegsnöret.

Å så satt jag upp, i mysbyxor, å det var helt fantastiskt!!!

Han kändes lite vinglig men väldigt mjuk och fin i munnen.

Svarade direkt på skänklarna och svängde utan problem.

När jag kunde slappna av så längde han steget och kändes superdupertoppen fin!!
Efter 2-3 varv avslutade jag provritten med det största smilet i södra sverige.

Vilken upplevelse!!

Liten har blivit stor.

Fölet har blivit ridhäst!


 


Ett stort tack till bästa Sandra som lurade upp mig i sadeln!!

ps. I morgon är det CR-kurs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards