Direktlänk till inlägg 19 maj 2014

Nedräkning

Av Natalja - 19 maj 2014 21:02

Nu är det inte många dagar kvar till treårstestet i Nybro.

Målet vi har siktat på hela våren.

Den ystra unghästen har på ett par månader blivit en duktig ridhäst.

Han har utvecklats enormt mycket och gör det fortfarande.

Man kan ju då tro att den gamle, Latin, har gjort sitt.

Att det är dags att gå i pension på riktigt.
Lämna över helt och hållet till den yngre.

Men så är inte riktigt fallet.

Walle har mycket kvar innan han är en färdig häst.

Å Latin har fått ny energi och livsglädje i våra uteritter så han vill då inte lägga skorna på hyllan än.


Men det har hänt lite i utrustningsväg de senaste veckorna.

Jag har sålt Latins sele och rockard.
Tycker det är synd och skam att de inte används.

Provade Teknan på Latin och den passade honom bättre än hans egna Bates.

Så nu har han fått en ny sadel, en svart Tekna.
Är det någon som behöver en välvårdad och bekväm dressyrsadel så har jag en till SALU


Tanken och planen denna vecka är att rida ut två gånger och eventuellt träna lite "spring" en dag eller två.

Hela dagen har solen värmt Blekinge så pass att man nästan kan tro att det är sommar.

Men när det började närma sig riddags så blev himlen grå och regnet öste ner.

Vi fick göra iordning två blöta hästar men när vi väl skulle ge oss iväg hade det slutat regna.

Däremot fick vi sällskap av såna där elaka bitande myggor hela rundan.


Walle ville inte gärna ta vänster galopp idag. Höger fattade han så väldigt enkelt.

Om det beror på hans hakande bakben eller att han var lite matt efter löshoppningen vet jag inte.

Kan också vara så att han under gårkvällen halkade eller något när han och Latin sprang runt och var rädda för något. Förmodligen ett djur, typ gris!

Apropå djur så fick jag plötsligt syn på en älg mellan träden när vi skrittade.
Den höll koll på oss ca 20 meter från vägen men som tur var märkte aldrig hästarna älgen.


Nästan hemma igen


 


På gårdsplanen


 


Sen gick Latin ur bild.....


 


Notera Walles nya träns som matchar sadeln PERFEKT!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards