Direktlänk till inlägg 23 maj 2014

Så typiskt!

Av Natalja - 23 maj 2014 21:51

Igår när vi hade planerat att ta en sista uteritt innan söndagens eldprov.

Då hade Walle-mannen gått och skaffat sig ett tjockt bakben för omväxlings skull...

Pust, han tänjer verkligen på mina nerver!


Han rörde sig ok och visade ingen direkt smärta vid beröring (även om han sprätte runt som om vi skulle ta en tugga på benet) så vi bestämde oss för att skritta iväg och känna hur han verkade vara.

Han fick prova ett annat tredelat bett vilket var ganska oklokt val så här i efterhand eftersom han inte alls gillade det. Tjabbade ganska mycket och bet fast i bettet.
Båda hästarna var slöta och hade ingen framåtbjudning alls.
Vi skrittade ganska länge innan vi ens provade att trava.
Men genast kom det fram mer energi.


Vi hade inte tänkt att rida hela rundan så galoppen fick komma ganska direkt efter traven.

Han fattade vänster galopp två gånger men sista gången blev det bara höger.


När vi var hemma igen så var benet helt återställt igen, man kunde inte ens gissa att det varit svullet innan.

Vi passade på att tvätta av det när vi var två men det hade jag klarat själv för han stod helt blixt stilla!


Idag var benet tjockt igen.... Det är ju så soligt och varmt nu så hästarna rör sig knappt i hagen.

Tog därför med Mr Grå på en promenad bland kvällsmyggen.


 


Han var lite motvillig till en början och växte fast till Waldemar tre-fyra gånger.

Men sen fick han upp farten så vi övade på att trava lite med.

I början satte han igång med ett jätteskutt, men sen kunde han starta lite mer civiliserat.

Övade på att han skulle följa mitt tempo och det funkade riktigt bra.


Hemma igen med x antal myggbett fick han mat, tvätt och en rykt.

Benet var bättre men inte lika fint som efter ridturen.
Får nog ta en promenad eller två i morgon också... sen är det hög tid att åka mot småland och visa upp vad vi lärt oss i vår   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards