Direktlänk till inlägg 22 juli 2014

Invigd

Av Natalja - 22 juli 2014 23:03

Lyckas tydligen inte bättre idag, det hann visst bli natt innan jag hade tid att slå mig ner vid tagenterna....


Hur som helst så fick jag in en viss grå varelse i släpet utan större bekymmer.
Resan till Västeråkra gick bra och han verkade känna igen sig när han kom ut ur släpet.

Visserligen var allt farligt ändå, det var ju nytt på sätt o vis.

Sandra gick med honom en stund innan för att han skulle få titta, lukta och känna på så mycket som möjligt.

Han var laddad och väldigt irriterad på de tusentals små flugor som cirkulerade runt honom och envist landade på frambenen.

Som sällskap och draghjälp tog vi hjälp av en stabil kille, Alfred.
Han är halvblod/nordsvensk och lika bra moraliskt stöd som Latin.

Walle var ganska trotsig och hade bestämda åsikter om gångarter och vart han skulle gå och inte gå.

Sandra är snäppet envisare än honom så efter halva passet flöt allt på bättre.


Det var kanske inte så himla smart att hoppa in häst och sadel samtidigt, speciellt när ryttaren inte hade helskodda ridbyxor = såphal sadel.

Walle är inte heller den lättaste att hänga med på och vara följsam eftersom han är så kvick och har stora rörelser.



 

Det märks att han har en bättre grundkondis nu, han orkar mer.
Han har även växt på både höjd och bredd.


Ja förresten, i lördags var vi ute tur, jag och hästarna.
Latin har sett riktigt risig ut de senaste veckorna.
Vädret påverkar honom och sommaren har alltid varit hans "värsta" årstid med insekter och hårt underlag.
Att vifta på huvudet större delen av dygnet är inte nyttigt när man har nackont.

Som tur är så har han insett att han slipper flugor och andra bitdjur inne på logen så där står de när det är som varmast och äter hö.


Så i lördags tänkte jag rida en sväng på Latin för att känna hur illa det verkligen var.

Å ska han ut är det lika bra att den yngre får hänga på.


   


Latin blev ÖVERLYCKLIG när han insåg att det honom jag skulle rida (anar en viss svartsjuka) och han gick riktigt bra hela rundan. Vi både travade och galopperade.
Den yngre uppförde sig exemplariskt. Han var bara lite arg på alla som ville äta på honom och använde Latins rumpa för att klia sig och få bort insekterna. Tur att Latin är en snäll gammal häst som låter snorvalpen härja.


För en gång skull såg Walle liten ut! Latin tog verkligen plats! (med all rätt) 


 



Wow, två inlägg på rad!!

Nu ska jag bara försöka hinna med att svara på alla trevliga kommentarer också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards