Direktlänk till inlägg 31 juli 2014

Bra trots allt!

Av Natalja - 31 juli 2014 23:01

Nä, det blev inget hopp och skutt igår.

De hotade med åskoväder precis när vi hade tänkt att rida.

Vill ju inte riskera att få en blixt i huvudet eller kasa av vägen pga ett skyfall.

Vi gjorde istället ett nytt försök idag.

Å det försöket lyckades mycket bra.

Det gick betydligt snabbare att lasta Walle än att lägga barnen.

Han skötte sig hela resan ner.

Klev ut som ingenting på parkeringen och stod som ett ljus när jag klädde på honom.

Gick upp till banan och JAG fick leda runt honom.


Han var lugn och vi tittade på det som kunde tänkas vara läskigt.

Sen satt jag upp utan att få varken hjärtklappning eller darriga händer.

Skrittade fram en stund och kände in omgivningen.


   


När det funkade för oss båda så testade jag lite trav.

Dumt nog så valde jag det svåra varvet. Han var rak som en pinne i vänster varv.


 


Men efter en stund lyckades jag lirka till honom och efter ca 20 frust så var han mjuk och fin.


 


Ja han kändes så fin att jag till o med vågade mig på en galopp.


 


Började så klart med det lätta varvet, men tog naturligtvis även den svårare vänstergaloppen.


 


Jag hade tyvärr glömt mina leggings hemma så det var lite nypigt på vaderna mot stiglädrerna.

Speciellt i galoppen.
Innan all bensin tog slut satt Sandra upp.


 


Hon skrittade runt och gick över bommarna.


 


Snyggt vi har matchat in kläderna idag, jag och Sandra.


Sen var tanken att de skulle trava över men se det tyckte inte Walle.


       


Ja över kom de i alla fall!
Sen ökades kraven en aning, mer tryck i traven.


 


Då kom också de riktiga sprången.


 


Han blidde visst lite tjurig när han var tvungen att hålla igång galoppen, hi hi


 


Men i det stora hela skötte han sig prefekt!
Det blev ett stopp som sagt och en springa förbi, annars hoppade han snällt varje gång utan att hoppa Sandra ur sadeln.


 


 


Denna gången var vi dessutom helt själva. Ingen Alfred som draghjälp!

Att han sen dessutom klev rätt in i släpet var som pricken över Iet!
Stolt matte idag!
Å jag är väldigt nöjd med att sammarbetet med bästa Sandra funkar så fint!

Vi kompleterar varandra bra (tycker jag i alla fall   )



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards