Direktlänk till inlägg 19 november 2014

3 år

Av Natalja - 19 november 2014 21:44

Tiden går fort när man har roligt!
Idag är det redan 3 år sen jag hämtade hem min gråa guldklimp Walle   

Att denna lilla ynkliga fölunge skulle bli en sån tipptopp häst kunde jag bara önska.

Man har ju ingen aning om hur dessa fyrbenta kommer att utveckals.


 


Även om det hänt väldigt mycket det senaste året med Walle så har han kvar sin blick och sin personliget.

Han har alltid varit en nyfiken och social kille som gärna vill vara med och även om han ibland tjurar ihop och blir Waldemar så är han oftast väldigt arbetsvillig och lätthanterlig.


Det visade han prov på idag när vi tog en middagstur i skogen, han och jag.


 


Han tyckte inte alls det var konstigt att gå ut från hagen själv för att parkeras vid pallen.
Jag behövde inte trilskas med att han skulle stå still utan han placerade sig perfekt själv och stod kvar tills jag var klar.

Däremot var soptunnorna lika farliga som i söndags å han hade go lust att vända tillbaka.

Snabb som en vässla stoppade jag honom och fick honom att fortsätta färden framåt.


Vi skrittade ner till skogen och gick förbi Latin i hagen som ingenting.

Det gick undan, Walle var piggelin.

Han tittade lite på någon sten eller pinne men stannade inte eller så.

Vi travade en bit och det var verkligen fart de där vita hovarna idag.

Sen letade vi oss igenom hygget, inte lika smidigt som sist, och kom tillslut ut på den lilla gräsvägen som går tillbaka mot vägen.

Där travade vi med korta lite laddade steg. Han ville nog busa lite för han skruvade lite på halsen och hoppade lite i sidled. Jag hade is i magen och ramade in honom. lättade på handen och red en långsammare trav. Då kom steglängden och frusten. Han slappnade av nästan direkt och slutade titta i kanterna.

Sen tyckte han att vi kunde gå hemåt men jag ansåg att vi knappt hunnit vara ute någonting så jag svängde höger och ner på samma väg vi gick på innan. Då visade han att han inte hade samma åsikt men utan större bekymmer fick jag honom att svänga och trava vidare.

Vi tog en liten svängom genom hygget igen och sen tillbaka samma väg som vi kom.

Travade genom en jättestor vattenpöl och avslutade med en härlig galopp!

Han hade en massa energi kvar och jag hade tänkt att ta en galopp till men då kom vi ifatt Farmor och Sid som var ute på promenad. Skrittade förbi dem och travade sen sista biten.


Kvar i hagen stod det en brunbjörn och såg lite orolig ut.
Var han rädd att Walle inte skulle sköta sig utan sin mentor eller var han bara lite avis igen?

Walle fick en massa klapp och beröm efter att vi passerat de farliga soptunnorna ytterligare en gång.

Hängde av sadeln vid bänken och sen gick vi in på logen till de andra.

Nöjd häst och lycklig matte som galopperat ute själv för första gången   

 
 
Ingen bild

Liv

21 november 2014 15:46

Fiiina du och fiiina häst! Duktiga är ni och du :) Kramar i massor

Natalja

21 november 2014 22:47

Tusen tack till dig fina Liv >3
kram kram kram kram kram

 
Sara

Sara

6 december 2014 15:16

Jag brukar inte kommentera så ofta, men har följt dig och walle och latin ganska länge nu. det är jättekul att ha fått se walle växa upp till en sån fin häst! :D

http://helgur.blogg.se

Natalja

21 januari 2015 21:51

Tack snälla du!
Va roligt att du följer oss i ur och skur :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards