Direktlänk till inlägg 17 januari 2016

Fortfarande iskallt!!

Av Natalja - 17 januari 2016 22:05

När det nu blev kallt så länge, varför kunde inte snön ha fått ligga kvar?
Ja, tänk om vi fick vara med och bestämma vädret, vilket kaos det skulle bli   


Vi hade -12,8 grader i morse men när väl solen tog sig upp så blev det lite varmare.


Walle vilar och jag tänkte passa på att göra något med den mellanstora hästen.

Till min hjälp hade jag E-K.

Jag har ju inte hunnit med Frami så mycket som jag önskat men lite då och då har vi hållt på och nu tyckte jag det var dags för uppsittning. Han är insutten förra sommaren men sen dess har han inte haft en sadel på ryggen.


När han kom kunde han inte föstå varför han skulle stå still på gårdsplanen. Antingen går man eller så äter man är hans två alternativ. Det har vi jobbat med.
Sen tyckte han det var konstigt när jag lämnade min placering vid huvudet och gick mot rumpan. Då backade han eller vände. Det har vi också jobbat med.


Idag kunde han stå still. Han stod nästan still när jag sadelade, men lite läskigt var det.


 


Han är så kvick och snabb i sina reaktioner så det funkar bäst om man är lugn och saklig.

Med lite beröm förstår han direkt när han gör rätt och han är otroligt positiv och trevlig.


När sadeln var på plats så provade E-K att hänga på honom.


     


Inga problem. Han var bara nyfiken och undrade lite vad hon gjorde där.


 


Så upprepade vi detta ett par gånger från båda hållen, sen satt hon upp i sadeln.


 


Å så gick vi en sväng i skogen. Jag höll i snöret men han traskade på så fint så jag hade egentligen inte behövt hålla i.. Men det vet man ju aldrig innan och det är bättre att ta det säkra före det osäkra.

 


Vi gick nog ca 15 minuter och han såg så nöjd ut när vi kom tillbaka!

   


Walle stod i hagen och försökte göra sig hörd, han gillade INTE att han blivit utbytt mot en luddig islänning!!


Frami fick många klapp och beröm!
Sen fick han och de andra två gå ner till sommarhagen en stund.

Lite miljöombyte och en chans till att springa av sig.


     


Det var mest Walle som sprang... eller han skuttade nog mest!!
Hi hi, han såg ut som en ko som nyss kommit ut på grönbete.


Finaste Mr Grey   


 


När han skuttat klart ville han kela.

Å eftersom E-K var en nykomling så var det hon som fick stå ut med pussar och slick!


 


De andra var mer intresserade av att äta men Frami höll koll på oss..


 



 
 
Sara

Sara

18 januari 2016 07:56

Men alltså HERREJÖSSES vilken söting!! :D Kul att få veta lite mer om den mellanstora, har varit nyfiken. ^^

http://helgur.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards