Direktlänk till inlägg 1 februari 2016

Ridtur x 2

Av Natalja - 1 februari 2016 22:06

Anledningen till att den Wilde fick springa av sig var ju för att jag tänkte rida en liten sväng i skogen.

Å eftersom det är exakt 4 veckor sen jag satt på honom sist så ville jag undvika luftsprång och tvära kast.

Han var ganska skitig efter regn och bus i hagen.

Täcket som nyss var nytt och rent, såg helt bedrövligt ut.

Walle som håller på att bli vit var mer åt det brungeggia hållet...

Men efter en intensiv stund med ryktborsten var han ren igen.

Vi provade, dagen till ära, hans nya bättre begagnade ylleländtäcke.


  


Snyggt va! Och Ylle som är så himmelens bra. håller värmen och släpper ut fukten.

Det tog så lång tid, tyckte Walle. att göra iordning honom att han nästan somnade....

Zzzzzzzzzzzzzzz!


 


Solen sken och jag klättrade upp.

Han klev på längst vägen och kändes helt ok. Varken spänd eller tittig.

Lite oroväckande men jag försökte spela oberörd.

In i skogen och skrittade runt.
Sen tog vi ett varv till på vår lilla skogsrunda men nu i trav.
ÅÅååå han ville så gärna galoppa lite, eller bara få ta ner huvudet och skutta lite..
Men jag lyckades hålla honom på mattan och efter ca 20 övergångar skritt-trav-skritt. så var han så avslappnad och fin.


 


Även om han var lite busig så kände jag mig mycket mer säker nu än förra året.
Jag blev inte nervös eller spänd utan vågade rida på och fullfölja min plan.

Han tyckte rundan var lite liten men man måste faktiskt ta det lite lugt till en början.


Parkerade honom utanför sadelkammaren.


  


Nyfiken i en strut! Måste bara undersöka ALLT!


 


Ut med den grå och in med den svarte.
Eller tvärt om.

Det blir ju varken in eller ut eftersom vi är ute hela tiden.


Det regnade på förmiddagen så Frami fick en sån där härligt stripig frisyr.

Då hjälper det knappt att borsta, ränderna går liksom inte ur   


 


Jag sadlade och flätade manen.
Han reagerar ibland när man går mot rumpan på hans högra sida och det verkar nästan hänga ihop med att han har en massa man på den sidan som skymmer sikten. Han gär inte så på andra sidan och när manen var ur vägen så stod han mer still.


Redo för en tur.


 


Han stod så stilla och väntade tills jag kravlat mig upp sen traskade vi iväg, samma runda som Walle tog.

Duktig lånesocka gick på utan tvekan, Det var bara vattenpölarna som var lite obehagliga.


Han gick på med sina korta ben och kändes så mjuk att rida.
Det var lätt att svänga och även om han inte gärna står still så försöker han i alla fall.


 


Ja, det gick så bra att jag vågade prova lite trav, fast först blev det tölt.
Inte lätt att växla de där två gångarterna.


Han förstod i alla fall direkt att han skulle trava och han stannade när jag bad om det.

Ännu en nöjd häst!


 


Sen var det bara Jojje kvar. Han skulle ju egentligen fått göra något också om det skulle vara rättvist.

Men min tid tog slut. Jag fick svida om lite svart och köra till Boda Borg för en kick off med jobbet.


Gissa om jag har träningsvärk idag   

 
 
DRESSYRLIV - från föl till stjärna

DRESSYRLIV - från föl till stjärna

2 februari 2016 15:49

Åh jesus vad du är duktig och produktiv! Önskar jag hade samma driv just nu ... Med sömnlösa nätter ;) Härligt fin den grå är! Och grymt snyggt ländtäcke :) Kram kram

http://www.dressyrliv.com

Natalja

10 februari 2016 13:38

Tack!!
Det där med energin går lite upp och ner, så man får passa på! Vissa dagar däckar man i soffan istället ;)

Ja, visst var det snyggt! Jag föll direkt och tänkte att det skulle passa Walle perfekt! kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards