Direktlänk till inlägg 14 februari 2016

Hoppla i galopp

Av Natalja - 14 februari 2016 21:11

Varje kväll har jag stoppat Walles högra framfot i ett paket bestående av bomull, jordopax, plastpåse och flexilinda. Han har varit väldigt sammarbetsvillig och stått så stilla han bara tyat med.

Paketet har suttit kvar till morgonen alla nätter utom en.... och nu är han ohalt!!!


Har inte hittat något "utgångshål" om det nu var en böld, huvudsaken är att han inte har ont längre.
Inatt ska han få vara utan, hans vita fötter blir så sköra om han har lindan för länge.
Eventuellt får han en till i morgon... vi får se.


För att se hur han gick och för att han skulle få lite ombyte så tog vi en promenad i skogen.
Han var himmelens pigg och sprallig.
Hoppade och skuttade både hit o dit.        


Tog med reklamen när vi ändå passerade brevlådan och stannade vid Roger för att bli fotade.


   


Vi i skogen är inte så snyggt klädda. Här tänker vi mer praktiskt och funktionellt.
Tur att hästen är vacker i alla fall   


Oj, jag höll ju på att glömma.
Igår tog jag lilla lånesockan och red ut en sväng.
Väldigt märkligt att jag inte alls känner mig nervös och rädd på honom!?
Innan ridturen. Tyglarna sitter i nosgrimman.


 


Han var lite tveksam att gå förbi kompisarna och ner längst vägen men det behövdes inte mycket övertalning förrän han klev vidare.

Vi red ner längst vägen och han gick på snällt och lugnt. Klafsade på genom vattenpölar och vidare in på stigen.

Passerade ett ödetorp och in i granskogen.
Där gick vi lite zickzack runt träden och sen tillbaka förbi torpet.
Innan vi kom ner på grusvägen flyttade jag tyglarna till bettet och vi fortsatte vår tur.
Lite trav/tölt och vips rullade han över i galopp.
Lite motigt så vi travade en bit till med lite töltinslag.
Sen provade jag galopp igen och då gick det bättre.
Han tyckte nog det var dunderkul men han stannade så snällt när jag bad om det.


Hemma igen. Nöjd liten Frami!


   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards