Direktlänk till inlägg 6 juni 2016

Det går bra nu!

Av Natalja - 6 juni 2016 22:47

Japp! Jag har gjort det igen!!
Två gånger dessutom   


I lördags gjorde jag iordning en ganska trött yngling och jag tänkte att idag kan jag nog sitta upp här hemma.
Så det gjorde jag och Roger tog ett kort på oss innan vi gav oss iväg.


 


Det såg lovande ut men vi kom inte speciellt långt innan den trotsiga tonåringen kom fram och vägrade gå.

Jag satt av igen och så gick vi neråt skogen.

Gick inte särskilt långt innan jag klev upp igen och sen travade vi på en bra bit.
När vi sen kom till nästa kritiska ställe så hade jag sån tur att ett gäng människor precis passerade den där asfaltskanten så vi hängde på dem och Walle gick utan problem, he he.


Innan vi landat på vår väg igen så provade jag fatta galopp.
Det gick knappt få den långbente älgen att galoppera, Vi har lite att jobba på men huvudsaken är att jag inte kände mig rädd eller osäker en enda sekund.

Nu när det är så här gräsligt varmt så ser jag många hästar som står i små hagar helt utan solskydd.
Mina grabbar får gå i gräshagen ett par timmar på eftermiddagen/kvällen.
Annars går de i skogshagen och jag tror de trivs rätt bra där i skuggan.


   


I söndags kom Helen och Corfia igen och jag som hade tänkt att rida Frami ändrade mig och tog Walle istället.
Det gick alldeles superbra!! Walle var visserligen väldigt sur på Corfia hela tiden. Han har attitydproblem   


 


Tro för den saken skull inte att Frami blivit bortglömd i helgen. Nejdå. Han fick hänga på en stilig grannhäst i morse. Gissa om Walle var avis   


 


Frami uppförde sig mycket bra och det gjorde fuxen också.


För övrigt har vi satt upp staket rund ridbanan.
Visst blev det bra!


 


En tur till havet hann vi också med   


 


Vackra Blekinge!!

 
 
DRESSYRLIV

DRESSYRLIV

8 juni 2016 13:44

Men så härligt! Underbart med egen ridbana och fullkomligt ljuvligt att du satt upp och red!!! Heja! Kram kram

http://www.dressyrliv.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards