Direktlänk till inlägg 13 juli 2016

Hello again!

Av Natalja - 13 juli 2016 16:34

  Jo då! Här är fullt ös heeeela tiden även om jag försöker trappa ner och bara ägna tiden åt det som betyder mest.

Inte det lättaste men om jag ska få odrning på stressnivån i min kropp så är det nödvändigt.

Kanske dumt att överhuvudet taget försöka hinna med en blogg också men jag tror att jag skulle behöva "skriva av mig" mer... Får se om jag kan ro den tanken iland.


Hur som helst så har jag hunnit med både Falsterbo och en CR-kurs sen sist.

Många rundor i skogen har det också blivit och den mest spännande var den när vi mötte de tre små grisarna   


   


Hästarna växlar mellan skogshagen och betetshagarna. På så vis räcker gräset längre och risken att de äter för mycket minskar. Dagar som denna när det är varmt och soligt håller de mest till på logen. Där finns hö för den hungrige   


Fick tyvärr inte se någon dressyr i Falserbo iår men när man läser andras reaktioner på framridningen så missade jag inget   


Däremot fick vi se många snygga skimlar   


 


Roligast var att få se Viktoria Almgren live igen!

En värnamoryttarinna som har gått från duktig till superbäst!


 


CR-kursen var toppenbra som vanligt!!
Red Walle på lördagen och det kändes helt ok. Ingen nervositet eller oro.
Han var cool och lyssnade rätt ok.


 


Frami fick hänga med dag 2 och även han skötte sig riktigt bra.


 


Trots att de är två så olika hästar så får jag jobba dem på samma sätt och det ena ger det andra!

Nu har vi massor av tips och inspiration att bygga vidare på under sommaren.


Å här kommer en bonusbild från igår.
En nyfrisserad Walle tyckte han fick plats i min lilla sadelkammare   


 


På återseende (förhoppningsvis inom kort)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards