Direktlänk till inlägg 8 september 2016

Nu börjar det bli lite ordning igen!!

Av Natalja - 8 september 2016 21:56

      Jag hade en gång en supersnäll brun häst. När han inte fungerade som tävlingshäst mer letade jag efter en värdig efterträdare. Walle var en given påläggskalv.
Dessa två hängde ihop i 4 år tills Latins ben inte orkade mer.
Då kom Frami hit och han fick stanna!

Frami är på sätt och vis också Latins efterträdare.

För att han ska kunna springa fort i skogen behöver han ha skor.

På alla fyra hovarna.
Walle tycker om Frami men ibland vill han leka och Frami förstår inte vad Walle menar. di
Walle är ganska brutal och jagar Frami.

Frami springer så fort han kan och när den långbente är ifatt försöker han skydda sig genom att slå bakut.
Jag tänkte tanken i samma veva som bakskorna åkte på att det här kommer att göra ont..... PÅ WALLE!


Mycket riktigt. Det gick bara en vecka sen var Walle träffad! Hoppas han lärt sig en läxa nu och slutar jaga den järndskodda lilla hästen.

Att skaffa sig ett sår på knäet i augusti bland alla flugor var inte så himla smart.

Han blev dessutom väldigt illa i bakdelen. Han hade ingen koll alls på sina bakben.

Nu börjar det se helt ok ut! Å tur i oturen så han han inte haltat ett  steg!!


   


Jag har gått en del, ridit två gånger och jobbat honom lite på ridbanan, gått över bommar bland annat.


 
Å så har jag ju ridit Frami en hel del också   


   


Lilla Jojje är illa utsatt av den elaka stygnflugan. Jag skrapar bort ägg... å nästa dag är han full av ägg igen.


 


Har shoppat lite också. Det är lätt hänt när det är rea!
Framis nya träns syns här ovan.
Walle fick ett likadant fast med turkos fodrning.

MEN de är i storlek cob (islandsträns) så det är liiiiiiite för litet   


   


Får se om jag kan trolla lite annars passar det garanterat Frami i alla fall.

Hur som helst, jag har börjat hitta mig själv igen, det märker jag främst på att jag kan tänka igen!!!
Så nu, fast ett steg i taget, tänkte jag jobba vidare med utbildningen av 2 fantastiska unghästar och en söt liten shettis!


 


 
 
DRESSYRLIV

DRESSYRLIV

11 september 2016 17:45

Inget roligt sår alls :( Men hoppas att det läker fint trots rötmånader och värme. Nu skulle det ju vara HÖST!??! Fina hästar har du och fina träns :) Kram

http://www.dressyrliv.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards