Direktlänk till inlägg 8 oktober 2016

Ny upplevelse

Av Natalja - 8 oktober 2016 21:54

När inte plan A fungerar så är det tur att det finns 28 bokstäver till i alfabetet!
Jag har ända sen Latin fick Erlichias sökt olika vägar att få hjälp med mina hästar.

Ibland har inte ens tränare eller veterinär svaren på alla frågor och funderingar.
Inte ens om man har en klok gammal hovslagare har man sitt på det torra.
Det kan likväl dyka upp oklarheter i hästens beteende eller hälsa och man grubblar sig grå i jakten på att finna felet.

Jag har tidigare använt mig av en djurkommunikatör och på så vis fått visdom i vissa frågor.

När jag fick chansen att även prova Healing på distans kunde jag inte motstå det.
Det kan ju inte skada i alla fall   
Jag kan inte förklara hur det fungerar eftersom jag knappt vet det själv.

Får forska lite mer i det där innan jag ens gör ett förklaringsförsök.


Hur som helst så fick både Frami och Walle healing igår och med det jag fick till mig efter det gjorde dagens ridtur extra intressant.

Frami och jag gav oss iväg redan innan kl 8.


 


Han var lugn till en början och klev på med ovanligt långa kliv.
Sen var han pigg utan att vara stressad och rörde sig riktigt bra i traven.
Han kändes mer högrest och stannade  inte en enda gång.
Brukar bli 10 stopp där han antingen bajsar eller kissar eller försöker göra något av alternativen.

Idag kom det ingen bajshög alls. Inte ens en kiss när jag tagit av sadeln, å det brukar han ALLTID göra.


Sen var det Walles tur.
Tanken var att bara skritta och kanske trava några meter här och där.

Han har ju varit ganska tjock i knäet i veckan...


  


Snyggt blått paket!


Han var väldigt fånig när jag tog ut honom ur hagen.

Spanade så långt den där gråa halsen nådde!!


 


Fick på honom alla prylar och så skrittade vi iväg.
Han var EXTREMT snorklig och superspänd.
Har läst på lite om hästars olika personligheter.
En häst som Walle som stirrar till det för sig behöver få annat att tänka på.
Ett bra sätt är att flytta bakdel eller rygga.

Jag tycker inte det är ett hållbart arbetssätt för honom som har så svårt att flytta rumpa.

Tänkte då att man borde kunna flytta framdelen istället och gissa om det funkade?

Jo då, när vi kom upp på asfalten så tog det stopp men jag överlistade honom genom att svänga och flytta bogarna, En gång slog han mot spöet så det får vi jobba på.

För övrigt så känds han fin i kroppen men väääääldigt seg!
Det blev lite trav å skritt å trav igen.
Han trippade fram till en början men jag fick honom att ta för sig till slut.

Hela den lilla rundan gick kalasbra och till slut hade han slappnat av och börjat arbeta istället.


 


Det var verkligen ingen bra bygga husdag idag. Det regnade från 11 och fram tills nu.

Men här har vi en bild från förra veckan + en äldre.  

 


Nu är jag megatrött så jag säger God Natt å på återseende.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards