Direktlänk till inlägg 6 oktober 2008

Windy

Av Natalja - 6 oktober 2008 23:01

Latin är ju den häst som i dagsläget tar all min tid och energi, men det finns en häst som tar en stor plats i mitt hjärta.... nämligen Windy.


Det började med att Latin mer och mer tydligt visade att han INTE hade lust att följa med mig på dressyrtävlingar. Jag valde att låna ut honom ett tag som körhäst, så att han skulle få göra det han ville för en gång skull.

Jag provred ett jättetrevligt sto e: Kaliber och skulle ha henne på foder ett tag. Latin åkte och i väntan på att Casablanca skulle komma tog jag hem en 3 åring e: Cardento för inridning.

Men ägarna till stoet ändrade sig och hon skulle säljas istället. Jag var helt plötsligt HÄSTLÖS!

I samma veva hade jag fått kontakt med Titti och Catja som hade problem med sitt sto. En tokig ide ploppade upp i mitt huvud och vips så stod Windy i min box istället *love*


Vi kämpade på, ingen dag var lik den andra. Vi hade framgångar och bakslag men jag tänkte inte ge upp.... Då fick jag besked att fodervärden som hade Latin inte kunde ha honom kvar. Han kom hem sommaren 2006. Helt plötsligt hade jag två hästar och det vet ju alla att det kräver en hel del.

En häst med oändlig energi och en stel och slö häst och både behöve daglig motion. Jag jobbar heltid och har svårt att hinna med en häst!


Jag stod inför ett svårt val.... Ge upp Windy eller Latin som jag haft sen han var föl. Hjärtat valde Windy och hjärnan sa Latin.

Vi satte ut annons på Windy men jag fick inga seriösa svar.... tiden gick och sommarbetet började ta slut.

Då... kom lösningen!

Windy blev skåning och Åsa fick en prinsessa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards