Direktlänk till inlägg 9 november 2008

Vinterdäck och släptvätt

Av Natalja - 9 november 2008 21:49

Även om vi i Blekinge väldigt sällan får någon snö, så händer det faktiskt att det blir halt på våra vägar. Jag plockade hem släpet igår så att Roger kunde byta däck på både bil och släp. På något underligt vis skiftade mitt gråa fina släp i GRÖNT! Så kan det ju inte se ut! Så medans Silver (bilen min) fick byta sulor så skrubbade jag av släpet.... med en diskborse!!! Roger tyckte det var bra att jag fick träna på att hålla en diskborste... förstår inte alls vad han menar, hi hi

Fast Roger var mycket snabbare än mig och var klar med både bil och släp innan jag ens hade hunnit med första sidan.

 Hundarna var naturligtvis med ute. Leixie är vattentokig och ville busa med slangen hela tiden. Xera roade sig med att käka upp en sockerbeta (som Lexie släpat hem från en promenad tidigare i veckan) Märklig hund, hon äter hellre "grönsaker" än hundmat ; )

Släpet blev så rent och fint, nu är det bara bilen som behöver en uppvaskning, men det fick bli en annan dag för jag fick rusa till stallet. Klockan hade hunnit bli långt efter lunch och vi skulle på Fars-dags-tacos på Lindås hos Rogers föräldrar.


Ni kan väl aldrig gissa vad som hände när jag ledde ut Latin ur stallet!?

DET BÖRJADE REGNA! Sällan.... *suck* Det skvätte bara lite grann så jag brydde mig inte om att klä på mig regnkläderna.

Vi tog rundan vid Färskesjön, där är det bra med lä (för som vanligt var det storm) Jag red på kandaret och med dressyrsadeln och jobbade honom som om vi hade tränat på banan. Det enda som är svårt att göra är volterna men ibland kan han ju slippa traggla volter.

Han gick riktigt jätte bra! Han var lagomt pigg, mjuk i hela kroppen och han var inte det minsta bråkig. Kunde korta och länga honom och sporrarna hängde kvar i stallskåpet. Det är inte så att jag hela tiden behöver använda dom, han blir kvickare bara jag har dom på, men utan kan han ibland drabbas av akut latmask.... : o


När jag var tillbaka i stallet började regnet tillta och stormen höll i sig, så trots att klockan bara var strax innan fyra så lät jag Latin stå kvar inne. Hämtade även Ture i hagen för han höll på att träna inför ett Jägersro lopp (nä, han är inte galoppör... men han tror det ibland : )


I morgon tror jag att det blir en runda på banan. Det börjar bli dax att fila på formen inför tävlingen, även om vi inte har en chans mot alla skånska ekipage. Det var bara två KLRKare och inte många andra jag kände igen, inte på lördagens startlista i alla fall.

 
 
Tessan med voffsar

Tessan med voffsar

9 november 2008 23:17

Tack för de fina orden på min blogg!

Så skrev du så fint till din pappa här nedanför...Jag har varken mamma eller pappa kvar i livet....snyft!
Vad är det för vovvar du har? Bruksschäfer eller??
Kramis!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åsa

10 november 2008 15:12

Åhh, gosevovvsarna.
Pussa damerna på nosen från Skåneland.

KRAM

 
Ingen bild

Natalja

10 november 2008 23:39

Tack Tessan!
Mina vovvar är äkta blandisar eller byrackor som husse säger : )
kram

 
Ingen bild

Natalja

10 november 2008 23:40

Xera tackar för skånepussen och skickar en tillbaks med expressbud!

Många kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards