Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

Ensam i stallet

Av Natalja - 4 mars 2009 21:38

Nu vet jag varför jag vissa kväller är hemma till nio, men ibland hinner klockan nästan bli tio innan jag är hemma, JO jag pratar bort tiden!!!


Ikväll var jag helt själv i stallet. Det gick på ett ögonblick att mocka, höet hoppade nästan ner i påsen av sig själv. Kraftfodret gick på ett naffs.


Jag hade insläppet och började med Bella. Hon blir så stimmig annars och springer som en tog i hagen. Hon hade nog redan hunnit bli stimmig för hon var genomsvett under täcket...

Sen var det Tures tur, han skuttade till och ville springa in. Lite övertalning fick honom lugnare och vi kom in tillsammans. Latin var den sista i hagen, han försökte GRÄVA sig ut!

Han var också stimmig att ta in. Försökte först vända, sen ville han springa in. Han fick stå och spana en stund för att se om det verkligen var något farligt men ingen av oss hittade någonting.


Hästarna i skogshagen var mycket lugnare. 1 åringen följde snällt med in, trots att jag snubblade på vägen ner och höll på att slå ihjäl mig. Vänster fot bara vek sig, ja det gjorde lite ont i den, trodde inte jag skulle kunna gå in, men det gick över snabbt.


Jag tog tränset med jaktkandaret på idag, valde även att inte rida åt samma håll som igår för där finns det tydligen hästätande monster.

Vilken runda passar då bäst om inte favoritrundan förbi Åby.


Han var pigg och ganska tittig, men inte alls så som igår.

Började trava på andra sidan Torhamnsvägen och försökte få honom att trava på med lite tryck i steget utan att bli springig, just för att han skulle tänka på annat än snödrivor. Han gick bra och vi kom riktigt bra överens.

Galopperade en bit in i skogen, det valde jag att inte göra igår och då kanske alla kan gissa att han var lite FÖR pigg och vaken igår.

Ja, han var helt vild!!! Rädd för allt och SÅ lättirriterad. Tålde ingenting... lite som jag var igår. Hum... vilket märkligt sammanträffande ?!?!

Jag var i alla fall på mycket bättre humör idag, om som vanligt märker jag inte symtomen på varför det blir så ARG varje månad! Tur att vi kvinnor inte alltid är såna : )


Hela rundan gick bra, han var på hugget men höll sig på mattan hela tiden. Den sista galoppen var helt otrolig. Jag försökte mig på lite byten och från höger till vänster gick det bra, men åt andra hållet funkade det bara ibland.

Galoppen var kort och energisk, precis sån som jag vill ha den på tävlingsbanorna, men den brukar istället bli lång, på bogarna i för högt tempo!


Stretchade alla benen hemma och tänkte ta nacken. Höger sida gick bra men vänster ville han inte. Jag masserade öron och nacke en stund, sen gick det lite bättre.


Nu ska jag skynda mig att sova (är SÅ trött)


GodnattKram till er alla

 
 
Ingen bild

Caroline

4 mars 2009 22:44

Roligt att det gick bra idag! Och byten mitt i allt, ni är så duktiga. Jag har upptäckt att Pepsika vill byta när jag ställer om men hittills har det oftast blivit korsgalopp av det hela haha.. Sov nu uuuut. Det behöver du! Kram

 
Aramis

Aramis

4 mars 2009 23:17

Ååhh jag råkar ha exakt samma dilemma. Tusingen vad det kan gå undan när man är ensam i stallet :) Sussa sött! Godnattkram från oss i skåne

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards