Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Jag tror batteriet nästan är slut...

Av Natalja - 20 mars 2009 22:53

... på min Brune Duracell-Kanin.


Dagens runda gick i ett betydligt lugnare tempo i jämförelse med igår.

Jag red ut i hoppsadeln och det ena hopptränset.

Testade att ta bort snokremmen och låta nosgrimman vara jättelös.

Tänkte att han kunde välja vart han vill ha bettet i munnen.


Han var inte direkt seg, men lite... jo lite seg var han allt!

I traven fick jag dämpa tempot regält, han var bara springig och framtung! En massa halvhalter fick honom lite mer på bakbenen.


Han var mycket mjukare utan remmen och om jag bara håller koll på honom så borde han inte lägga tungan över. Red ut i skogen till ett ställe där vägen går nerför i en brant backe, svänger till höger och sen upp för en brant backe. Där tänkte jag klättra! Så jag skrittade ner, gjorde halt, fattade galopp, saktade av, skrittade uppför backen... vääääldigt sakta.

Gjorde en framdelsvändning och skrittade nerför backen, halt - galopp osv

Först tyckte han att jag var helt snurrig som bara skrittade nerför och varför vi höll på att vända hela tiden. Han jobbade på riktigt bra med rumpan i nerförsbackarna, galoppen blev bättre och efter ca 10 vändor var både jag och Latin nöjda.


Travade hemåt och han var SÅ fin, han tuggade och gapade lite men jag hade en så lätt och fin kontakt med munnen så det gjorde inget. Stannade till för att kolla om han hade lagt tungan över, men det hade han inte!!

Jag kunde trycka på honom lite och samla lite utan några större bekymmer!!


Fler hundar i bloggen...

Lexter har mailat igen, bifogade två nytagna bilder. Han skrev att han inte var så nöjd med den första bilden. Jag lovade att han skulle få vara med i dagens inlägg..
Så här har vi Coola LEXTER (Lexies pappa)



 
 
Aramis

Aramis

20 mars 2009 22:54

Nej :( Inte slut på batteriet! Kom ner till skåne och träna för MJ och ladda batteriet :)

http://aramise.bloggagratis.se

 
Aramis

Aramis

20 mars 2009 23:18

Hääärligt att det kändes så fint idag! Kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

20 mars 2009 23:19

Ja, det var roligt! Hoppas det håller i sig tills på söndag. Ska bli väldigt spännande å höra vad Bo Åhman tycker om oss : )

Kram

 
Madde

Madde

21 mars 2009 10:22

sicken sötnos med ett öra upp o ett ner :D

http://panaccea.blogspot.com

 
Aramis

Aramis

21 mars 2009 12:02

Så roligt och spännande att få rida för Bo Åhman!!! Lycka till önskar vi er :) Kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Natalja

21 mars 2009 19:16

Visst är han häftig, Lexter.
När Lexie var valp hade hon ett öra upp och ett ner... ska se om jag hittar något kort på det, men sen reste sig det andra också.

 
Ingen bild

Natalja

21 mars 2009 19:17

Ja, det ska bli riktigt roligt! Börjar bli lite nervös nu : /
Tack så mycket!! Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards