Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Shopping på Granngården

Av Natalja - 1 juni 2009 22:40

Eftersom jag har varit lite lat så har jag har inte beställt hem någon torv i vinter. Jag har istället kört och köpt lösa torvbalar på Granngården. Osmidigt och dyrt... men eftersom jag har ett grönt "bonnakort" så får jag bonus på allt jag handlar på Granngården plus att jag tankar på det kortet och allt kommer hem på räkning. Behöver inte betala en krona när jag handlar. Så det har inte blivit så dyrt trots allt. Sen har Granngårdens torv varit dubbelt så bra som de jag köpte i somras så en bale har nästan räckt dubbelt så länge, vilket gör att det inte heller kostar lika mycket.

Då var det bara osmidigt... speciellt när man har en kombi men inte kan lägga balen där bak... för där är hundburarna!! Å dom kan man inte asa i och ur varje gång.


När jag ändå var på Granngården och hade starke Roger med som assistent, passade jag på att köpa både betfor och havre å så blev det två balar torv. Nu klarar vi oss ett tag.


När jag kom hem gick jag och hundarna ut i trädgården och busade!

Lexie retade morsan som till slut brottade ner henne.



Sen fick Lexie ett tokryck och sprang rundor runt äppelträdet och rododenronbusken. Gissa om hon blev flåsig i värmen?



Ja, Xera försökte hänga på, å även om hon egentligen är snabbare så tröttnade hon ganska snabbt. Gammeltanten fyller ju snart 9 år.. då får man ta det lite lugnare : )



Efter maten körde jag till stallet med en fullpackad bil.

Fick hjälp av mina snälla stallkompisar som tog tag i varsin säck och bar in dom till fodertunnorna. En av torvbalarna la jag in när jag hade mockat.

Så fin det blev, nu kommer han sova gott!


Jag var ovanligt sen ikväll men ville ändå ge mig ut på en tur. Tror klockan var kvart i nio när jag satt upp och red ut.



Vilken väg ska jag välja??


Jag tog lilla Hammarby rundan, var nog ute i 45 minuter. Både travade och galopperade idag också : )

Vi mötte en råbock och två getter. De sista bambisarna stod bara 3 meter i från oss utan att skutta iväg. Ville inte ta upp mobilen och fota, då hade de garanterat flytt!! Latin är så van vid dessa vilda djur nu så han traskade lugnt förbi dom.


När vi nästan var hemma kom det en motorcykel bakom oss. Kunde lugnt gå in i kanten och släppa förbi den. Latin är en duktig Pålle!


På lördag är det träning och släpet har sommardäck, så nu kan inget stoppa oss från att vara med : )



 
 
Ingen bild

tessan

1 juni 2009 23:18

Super bra!!! Vad duktig du är:)
Själv har jag ställt in mina träningar juni ut...;(

 
Ingen bild

Natalja

1 juni 2009 23:20

Hum... tror att jag får ta ett alvarligt snack med dig någon dag. Nu måste jag få dig på bättre tankar!

 
Aramis

Aramis

2 juni 2009 16:14

Så sööta vovvisarna är :) Visst är det roligt när de får "tokrace" :) Får vår vovve också ibland :) Vilken härlig tur du och Latin hade! Kram kram :)

http://aramise.bloggagratis.se

 
Tove

Tove

2 juni 2009 22:31

Vad härligt att du med ska börja med lite träningar igen! Miro och jag hade vår första igår, fast bara i skritt och trav ;) men det var ändå hur kul som helst =D

http://www.bloggis.se/LaMiro

 
Ingen bild

Natalja

2 juni 2009 22:42

Hi hi, dom där tokracen verkar dom aldrig växa ifrån! Kram

____________________________

Åååh va roligt Tove att ni är igång igen!
Snart är ni ute och tävlar!
Nu ska jag läsa om eran träning : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards