Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

Ändrade planer

Av Natalja - 4 augusti 2009 21:58

Jag var ganska säker på att idag, då ska jag ta ett pass på banan med kandaret. Ville fortsätta på jobbet vi gjorde igår fast på banan istället för i skogen.

När jag pratade med Nina på jobbet ville jag prova att rida honom barbacka på banan. Känna lite om han tappar takten lika lätt utan sadel.

Men då ska jag nog inte ha kandaret....


Sen kom jag till stallet, det var ett konstigt klibbigt väder. Alla verkar vara så trötta (inklusive mig själv)

Tog in en brun som gärna hade stannat bland gäset ett tag till.

Han var sååååå långsam och när lindor, träns och hans svarta huvua var på plats försökte jag släpa ut honom utanför stallet.

Huvan köpte jag för ca 45 år sen till min förra häst Max. Den kostade inte många kronor men den har hållt flugorna borta från öronen måååånga gånger. Den ser också lite antik ut (passar bra ihop med stigbyglarna)


 


Han ser lite ut som en älg med dom långa öronen, hi hi


 


Jag kravlade mig upp och även om han är väldigt rund och fin över ryggen så är det inte speciellt bekvämt där uppe utan sadel. Tog ett par skritt steg och jag tyckte nästan att att det var lite otäckt att inte ha någonting att hålla i sig i! Latin hade ingen vidare energli så jag skrittade ut en runda innan banan... men när jag kommit en bit bort tyckte jag att det var så mysigt att strosa omkring på grusvägen så vi vände aldrig.

Jag red istället rundan runt masten och travade lite på en äng som någon har glömt inne i skogen. Fick till lite galopp också men Latin var inte riktigt på hugget.


När vi kom tillbaka till stallet så red jag aldrig upp på banan. Ingen av oss hade lust med det... istället gick vi in jag masserde igenom hela honom.

Det behövde han!! Speciellt uppe på rumpan höger sida. Kan den stela skinkan ha någonting å göra med den kantiga vänster galoppen??


Så det blev inte alls som jag hade tänkt och planerat.....

men jag tror ingen av oss är lessen för det.


På torsdag ska vi träna!!!! TJihoooooo : )

 
 
Aramis

Aramis

5 augusti 2009 10:28

Så söööööt han blev i sin antika mössa :) Jag red med mössa jag med idag (ja alltså inte jag utan hästen, hi hi). Kram kram :)

http://aramise.bloggagratis.se

 
Caroline

Caroline

5 augusti 2009 15:37

Det lät som en riktigt mysig och skön ritt! Ibland får man tillåta sig att bara ta det lugnt.. Kram

http://superselma.bloggsida.se

 
Ingen bild

Natalja

5 augusti 2009 22:46

Visst är mössa bra, men jag aktar mig för att använda den för mycket. Vill att han ska klara av lite insekter, annars funkar det ju inte på tävling då man inte får ha huva. kramkram

____________________________

Å ibland behöver man verkligen ta det lugnt : ) Lycka till med släpmålningen!
kramis

 
Ingen bild

ylle

7 augusti 2009 06:16

Guuulig mösskille! Ja, att improvisera efter stundens känsla, det är aldrig fel!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards