Direktlänk till inlägg 5 augusti 2009

Tupperware

Av Natalja - 5 augusti 2009 22:17

Ätit god rabarberpaj och är 650 kr fattigare : )


Va mycket burkar, skålar, kannor och till och med muffinsformar det finns att handla på dessa PlastPartyn. Jag köpte en spagettiburk, en låda för att ha frukt o grönt i kylskåpet och en påläggsburk som var liksom två i ett.

Dessutom vann jag en annan burk, lift up eller något liknande hette den.

Siv som sålde alla dessa burkar är en fd sjuksköterska och har jobbat på akuten. Så jag bad henne kika på min fot (man får inte vara dum ; )

Hon tyckte inte den såg så ok ut som den borde. Den är ju fortfarande svullen och det kommer fram blåmärken lite då och då.

Jag har mailat ortopeden idag för rådgivning. Har lättare för det än att sätta mig i telefonkö under arbetstid. Jag svara ju i växeln, kan inte prata ben då inte. Ja, häromkvällen när det ringde hemma svarade jag så artigt "Välkommen till Ik... eeeh jag menar det är Natalja!! " Pinsamt!


Så jag landade i stallet lite senare än vanligt. Mockade och packade hö, fyllde på vatten både ute och inne. Sen blandade jag maten och plockade in Pojkarna. Dom hade hört att jag hade kommit så båda stod så snällt vid grinden och väntade på mig.


Latin fick ha sin vilodag en onsdag denna vecka. Ombyte förnöjer som det heter. Han såg fin ut över rygg och rumpa, gårdagens massage gjorde honom gott. Vila på det blir toppen!!


I morgon blir det träning. Tänkte be om takt-träning! och ökning-minskning.

Tror jag ska börja med att rida utan stigbyglar och sen med. Behöver ju träna med också även om det är lättare utan.


Det är fullmåne ikväll. Undrar om vargen ylar lite extra då? Bara han inte kommer hit, Lexie har precis börjat löpa och vilt-experten har sagt till tidningen att vargen letar efter en lämplig hona!!


I månskenet kan till och med E22an se trevlig ut : )



Jaaa, så har jag hittat min nya dressyrstjärna!!

Kommer någon ihåg att jag har fastnat för rasen Finnhäst?

Nu har jag hittat en fölsing till salu. Det är bara två saker som hindrar mig.

Ingen eget stall = gratis stallplats och att det är ett sto!


Visst är hon dunder söt!? "lilla" Mango Kivi

 
 
Ingen bild

Kenny

6 augusti 2009 00:36

Det var den dyr paj! :O

 
Ingen bild

Aramis

6 augusti 2009 09:33

Så trevligt du har haft det :) Oj vilket sött föl!! Kan hon inte bo i Latins box - det blir ju bara halva hyran och så stor ser hon inte ut att vara, hi hi :-o Kram kram

 
Jessica

Jessica

6 augusti 2009 11:09

Vilken sötnos! Förstår att du blir sugen på att ha en sådan fining!

Det är farligt att gå på sådana där partyn, man blir alltid fattigare efteråt! Men rikare på grejer iofs! =)

Kram

http://dromdansaren.blogg.se

 
Pojkvän Roger

Pojkvän Roger

6 augusti 2009 12:53

Igår kom Natalja hem och frågade om hon fick köpa "Mango Kivi". Jag svarade ja, tänkte att det var roligt att hon ville prova lite nya frukter... nu förstår jag lite bättre vad hon var ute efter :-)

http://www.16-2.com

 
Ingen bild

Åsa

6 augusti 2009 16:08

Klart hon skall ha en Mango Kivi :-)
Sen att hon inte kan äta den gör inte så mycket *ler*
Man lever bara en gång och med tanke på vilket bra jobb du lagt på Latin så är en fölis utmärkt till dig vännen!
Kram Åsa

 
Caroline

Caroline

6 augusti 2009 17:01

Köp Finnhästen Natalja! Do it! Do it!

http://superselma.bloggsida.se

 
Ingen bild

Natalja

6 augusti 2009 23:16

Men det var en god paj, lillebror!

____________________________

Jaa Aramis, jag ska höra med Latin vad han säger om det : ) Annars tänkte jag att fölis kan bo på verandan, som Lilla Gubben hos Pippi *fniss* kram kram

____________________________

Farligt är bara förnamnet Jessica. Å inte hjälper det att man inte tar pengarna med sig, MAN KAN HANDLA ÄNDÅ! kram

____________________________

Hi hi, det kallas kvinnlig list! Puss Älskling

____________________________

Tack Bästa Åsa!
Jaaaa, alla vill väl ha en egen liten Mango Kivi!! Kram kram

____________________________

Kan hon bo lite billigt i ditt stall när dina ponnyflickor är på äventyr i skåne? Fast en sån söt liten sak vill nog inte bo själv, hon är ju bara en bäbis!!!
Jag måste hitta en sponsor.... IGEN!
(önskelistan börjar bli dyr)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards