Direktlänk till inlägg 2 september 2009

Sista rummet - KLART!!

Av Natalja - 2 september 2009 11:55

Då har hela huset fått sig en "make over". Det har inte kostat så mycket men det har tagit TID! man behöver inte riva väggar eller köpa dyra möbler bara för att göra om lite. Byt plats på grejerna så får du ett helt nytt hem : )


Visst finns det mer att önska men det får bli ett senare projekt. Jag har lite smådetaljer kvar som jag hoppas hinna med innan veckan är slut. Nu har även hundarna kommit till ro igen. Igår trodde dom nog att vi skulle flytta när jag bar ut en massa saker och började asa runt möbler.


Så här blev det sista och kanske det viktigaste rummet, Vardagsrummet!


Före:



Ja, det såg väl inte så tokigt ut innan. Faktiskt den delen av rummet som var helt ok innan.


Efter:



Till höger från denna bild såg det ut så här Före:



Efter:



Ja, där har vi en styck tv-antenn sladd som ska gömmas lite bättre : )


Till höger om valvet med spaljen såg det ut så här före:



Ja, inte alla som har en extra TV på väggen....  och en, eum jag menar 2 hyllor med jox (mjukdjur och urdruckna vinflaskor)!!!!


Efter:



Ja, alltså platt TVn ska inte vara kvar där, den ska upp till övervåningen. Vi funderade på att göra oss av med tjockTVn innan men den har faktiskt mycket bättre bild så istället är det den platta som ryker.


Ja, sen har vi sista hörnet som såg ut så här Före:



Ja, där stog kistan som nu bor på övervåningen och mer mjukdjur. Roger tyckte det var fjortis-varning på att ha tomma flaskor i hyllan... vad är då alla gosedjur? 10-årsvarning!!!


Efter:



Fortfarande lite jox i hyllan (va har folk i sina hyllor egentligen? Vi kan ju inte fylla dom med böcker... för vi har knappt några. Det ser ju bara ÄNNU löjligare ut) Å så fick jag in stolarna och det fina lilla borden som stod intryckta i sovrummet och samlade dam. Nu får det plats massor av folk i vardagsrummet så VÄLKOMNA!!! (men ta gärna med er bullar, det är ont om den varan i det här huset *fniss*)


Nu ska jag har lite... SEMESTER : )

 
 
Fia

Fia

5 september 2009 11:17

Visst är det kul att göra om!!? Vi ska (eller ja vi ska få det gjort) i datarummet hemma om två veckor, som ska bli Pyrets rum =) Det ser jag fram emot. Tapeterna är valda och jag har en bild framför mig på hur jag vill möblera. ha en trevlig helg!! Kram!

http://fiaeklund.blogspot.com

 
Ingen bild

Natalja

7 september 2009 22:12

Ja, det är det OM man har tid! Att stressa igenom något blir sällan bra och då försvinner det roliga.
Pyrets rum blir säkert jättefint, du får fota sen : ) Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalja - 25 maj 2018 19:45


I veckan hade vi besök av Hovslagaren. Han tyckte vi skulle plocka av skorna på Walle. Näää, tänkte jag, jag får ju snart börja rida igen!!Men min Hovis är en klok gubbe som själv gjorde en stor operation för några år sen och han tyckte jag skulle ta...

Av Natalja - 21 maj 2018 20:07


    Den här våren blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. En misstanke ledde till ett besök på vårdcentralen som sen skickade mig till gynmotagningen. Tre veckor senare operation...Läkarna hittade en gigantisk cysta på ena äggstocken. De har a...

Av Natalja - 15 mars 2018 11:51

När stressen tar över och sätter kroppen i obalans finns det en hel uppsjö av metoder att bli lugn igen. Jag har jobbat mer eller mindre aktivt mot detta i snart två år. Det är en lång tid och jag känner mig inte helt 100 än. Jo tankarna har jag gans...

Av Natalja - 19 februari 2018 11:58

VAB för 4:e veckan!!!       Hästarna vilar sig i form....       Å det gör jag med      Men det ska vi strax ta å ändra på!! Har insett hur viktigt bloggen faktiskt är. Både för mig och andra    Så nu kör vi igång igen!!Häng ...

Av Natalja - 4 januari 2018 22:21

    Vi klarade nyår helskinnade!! Det är väl enda nackdelen med lösdrift, att det blir lite bökigt att få in alla hästar under tak vid tolvslaget.  Jag hade klurat ett tag på hur vi skulle lösa det hela och min plan fungerade.  Jojje och Fr...

Presentation


En stor, en liten
å så en mittemellan!

Latin

    

Svenskt Halvblod 1995 - 2015

e: Tamburin ue: Lansiär 

"Walle" Amazing Warrior

        

Svenskt halvblod född 2011

e: Warsteiner ue: Highlight

"Jojje" Little George

Shetlandsponny född 2008 

okänd härstamning  

Frami fra Ekeberg

  

Islandshäst född 2010

e: Nökkvi fra Efri-Raudalaek

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

19 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards